اینفوگرافیک ، طغیان سفر در انتها تابستان ، بیش از 10 میلیون ایرانی تنها به 3 استان کشور سفر کردند ، مشهد رکورد زد

به گزارش مجله سامی، سفرهای ایرانی ها در تابستان به اوج رسید و در آخرین پیک سفر که از سه شنبه هفته گذشته تا روز آدینه ادامه داشت، بیش از 10میلیون ایرانی براساس آمارهای غیررسمی به استان های شمالی و شهر مشهد سفر کردند.

اینفوگرافیک ، طغیان سفر در انتها تابستان ، بیش از 10 میلیون ایرانی تنها به 3 استان کشور سفر کردند ، مشهد رکورد زد

خبرنگاران - محمد باریکانی: براساس آخرین آمارها بیش از 5 میلیون جهانگرد به مشهد رفتند و تمام ظرفیت های اقامتی این شهر به طور کامل پر شدند. از استان های شمالی نیز که تصاویر ساعت ها ماندگاری مسافران راهی سواحل شمالی در تونل ها و جاده های شمالی منتشر شد، خبر می رسد که حدود 5میلیون ایرانی تنها به 2استان گیلان و مازندران سفر نموده اند.

به گزارش خبرنگاران، این نخستین بار در کشور است که پیک مصرف بنزین در 4روز رکورد مصرف یک ماهه بنزین را شکست و از حدود 120میلیون لیتر به 137میلیون لیتر رسید. سفرهای ایرانی ها به شمال کشور اما براساس مشاهدات مسافران شمال، به علت نبود زیرساخت های اقامتی کافی و مناسب و بعلاوه گران بودن هزینه های اقامت بیشتر به چادرخوابی در خیابان ها و حاشیه جاده ها و البته خانه های شخصی کشید. در مشهد اما رکورد زائران برای نخستین بار پس از چند سال شکست و براساس اعلام مقامات استانی تمام ظرفیت های اقامتی این شهر شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها و خانه های مسافر که بالاترین سرانه اقامت در ایران را دارند، پر شد. به گفته محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی حتی ظرفیت تمام 700هزار واحد اسکان اضطراری نیز در این شهر طی 4روز پایانی ماه صفر تکمیل شد.

میزبانی از یک میلیون مسافر در 12ساعت

روح الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران: تنها در 12ساعت از صبح روز 23شهریورماه تا عصر این روز تعداد یک میلیون جهانگرد وارد استان مازندران شدند. دستگاه های اجرایی و خدماتی برای میزبانی از مسافران در آماده باش صددرصدی بودند و تمامی اقامتگاه ها و مراکز پذیرایی مازندران در اشغال مسافران ورودی به این استان قرار داشت. از ابتدای سال جاری تا به امروز نیز 71میلیون و 725هزارو620 نفرشب اقامت مسافر در مازندران ثبت شد. از ابتدای تابستان تا به امروز حدود 36میلیون نفرشب مسافر در مازندران اقامت داشتند. با تدابیر استاندار و همکاری دستگاه های مسئول، روزانه 500 تُن گوشت مرغ نیز برای تنظیم بازار و کنترل قیمت ها در سراسر مازندران توزیع شد. مسئله تامین نان و سوخت موردنیاز مسافران نیز رفع شد و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود نداشت.

سفر 15میلیون جهانگرد از ابتدای شهریور به گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان: 15میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریورماه سال جاری تا به امروز به استان سفر نموده اند. 9میلیون نفر از تعداد یادشده از روز 16تا 21شهریورماه به گیلان سفر نموده اند. شهرستان های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و رودسر به ترتیب بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده و شهرستان های آستارا، فومن و طوالش در رده های بعدی قرار دارند. 35میلیون جهانگرد از ابتدای سال جاری به گیلان سفر نموده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 30درصد افزایش را نشان می دهد. بیش از 33میلیون نفرشب در استان اقامت داشته اند و ماندگاری جهانگردان نسبت به دوره مشابه سال قبل 45درصد افزایش یافت. بیش از 100درصد واحدهای اقامتی استان نیز سطح اشغال داشتند. ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید جهانگردان را به خود اختصاص داده اند. گیلان دارای 3هزارو554 واحد تاسیسات جهانگردی است که 382مورد آنها بین راهی هستند و بیش از 12هزار نفر در بخش جهانگردی این استان فعالند.

اینفوگرافی سفرهای ایرانی ها به سه استان کشور

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2326

به "اینفوگرافیک ، طغیان سفر در انتها تابستان ، بیش از 10 میلیون ایرانی تنها به 3 استان کشور سفر کردند ، مشهد رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، طغیان سفر در انتها تابستان ، بیش از 10 میلیون ایرانی تنها به 3 استان کشور سفر کردند ، مشهد رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید