با برترین گوشی های موبایل سال 2023 آشنا شوید

به گزارش مجله سامی، برترین گوشی های هوشمند سال 2023، قابلیت های منحصربه فردی در اختیار کاربران قرار می دهند که بدون شک کار کردن با آن ها می تواند تجربه تازه و لذت بخشی برای علاقه مندان به دنیای گوشی های هوشمند به همراه بیاورد. در راهنمای برترین گوشی موبایل در سال 2023 خبرنگاران قصد داریم پیشرفته ترین و مجذوب کننده ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار در دسته بندی های مختلف را به شما معرفی کنیم تا به راحتی با برترین های سال 2023 آشنا شوید.

با برترین گوشی های موبایل سال 2023 آشنا شوید

گلکسی S23 اولترا سامسونگ؛ برترین گوشی اندرویدی در سال 2023

سامسونگ طبق معمول همیشگی اش، اوایل سال میلادی (اواسط بهمن ماه) تازه از سری گوشی های هوشمند پرچم دار تازهش رونمایی کرد و در این میان گلکسی S23 اولترا به لطف سیستم دوربین باورنکردنی اش با سنسور 200 مگاپیکسلی، نمایشگر بی نظیر Dynamic AMOLED 2X و بعلاوه تکامل طراحی اش، می تواند به عنوان برترین گوشی اندرویدی در سال 2023 لقب بگیرد.

سامسونگ طی سال های اخیر نشان داده که علاقه زیادی به بازی با اعداد دارد و این موضوع را به راحتی می توان از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا فهمید. این سنسور فوق العاده باکیفیت 1.3 اینچی، از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد و یک سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک هم به آن در فوکوس کردن روی سوژه ها یاری می نماید. عملکرد این دوربین در نور کم پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبل داشته و اکنون می تواند در سخت ترین شرایط نوری هم تصاویر باکیفیتی را برای شما ثبت کند.

در کنار این سنسور قدرتمند، دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 و 10 برابری و یک سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی با قابلیت پیکسل دوتایی فوکوس اتوماتیک، تجربه عکاسی با گوشی هوشمند شما را به سطح تازهی می برند. در بحث طراحی هم گلکسی S23 اولترا به تکامل بسیار خوبی رسیده است. لبه های این گوشی نسبت به نسل قبلی طراحی بهتری دارند و همین عامل نیز موجب شده تا گوشی خیلی راحت تر درون دست کاربران جای بگیرد. بعلاوه سامسونگ در فراوری این محصول از مواد سازگار با محیط زیست استفاده نموده تا اثر این شرکت بر محیط زیست را پایین بیاورد.

سامسونگ برای گل سرسبد گوشی های پرچم دار خود، از برترین نمایشگر استفاده نموده که می تواند تصاویر را با کیفیت 1440 در 3088 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. این نمایشگر 6.8 اینچی از رفرش ریت تطبیق پذیر 120 هرتزی هم بهره می برد که در مواقع غیر ضروری تا 1 هرتز هم کاهش پیدا می نماید. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی نیز به 1750 نیت می رسد و این یعنی که شدیدترین نور آفتاب نیز مانع از کار کردن شما در فضای آزاد نخواهد شد.

این گوشی قلم S-Pen با زمان تأخیر 2.8 میلی ثانیه را در خود جای داده که آیفون ها از داشتن آن محروم هستند. بعلاوه این گوشی از نسخه اورکلاک شده تازهترین تراشه پرچم دار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده استفاده می نماید که یکی از سریع ترین پردازنده های ساخته شده در گوشی های هوشمند است و مسائل تراشه نسل قبلی نظیر داغ کردن را نیز ندارد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی عالی، شارژ بی سیم با سرعت 10 وات، شارژ معکوس با سرعت 4.5 وات و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک از دیگر ویژگی های بسیار خوب این گوشی هوشمند پرچم دار سامسونگ هستند.

آیفون 14 پرو؛ برترین گوشی موبایل اپل در سال 2023

اگرچه اپل تغییرات خاصی را در مدل استاندارد آیفون 14 خود نسبت به نسل قبلی اش ایجاد ننموده، اما این کار را به خوبی در گوشی آیفون 14 پرو انجام داده و بالاخره پس از مدت ها شاهد به روزرسانی طراحی، سیستم دوربین و اضافه شدن یک سری قابلیت های فوق العاده مجذوب نماینده به این پرچم دار پرطرفدار اپل هستیم که این تغییرات، آن را به برترین گوشی موبایل اپل در سال 2023 تبدیل نموده است.

اپل پس از گذشت حدود 5 سال، طراحی ناچ مدل های پرو گوشی های هوشمند خود را با طراحی حفره ی نمایشگر که جزیره پویا نام دارد عوض نموده و درون این حفره دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به فناوری تشخیص چهره را جای داده است. یکی از مزیت های بهره گیری از این طراحی، فضای بسیار بیشتری از نمایشگر است که در اختیار کاربران قرار می گیرد. این حفره بعلاوه به صورت متحرک طراحی شده تا مجذوب نمایندهیت های بصری این گوشی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و حتی می توان از آن به عنوان پنلی برای کنترل رسانه نیز بهره برد.

بعد از طراحی، نوبت به سیستم دوربین می رسد؛ جایی که غول فناوری آمریکایی باز هم دست به تغییر بسیار بزرگی زده و پس از مدت ها استفاده از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق العاده باکیفیت 48 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.78 را جایگزین آن نموده که قادر است در محیط های با نور کم، تصاویر شگفت انگیزی را به ثبت برساند. در کنار این سنسور باید به دو دوربین اولترا واید و تله فوتو 12 مگاپیکسلی اشاره کنیم که کیفیت تصویربرداری آن ها نیز نسبت به قبل در نور کم، افرایش چشمگیری پیدا نموده است.

قلب تپنده آیفون 14 پرو، پردازنده اختصاصی A16 اپل است که اگرچه از لحاظ فناوری ساخت تفاوتی با نسل قبل ندارد، اما به لطف یک سری بهینه سازی هایی که روی آن انجام شده عملکرد بهتری نسبت به تراشه A15 دارد. یک نمایشگر 6.1 اینچی از جنس LTPO Super Retina XDR OLED برای این گوشی قدرتمند در نظر گرفته شده که از رفرش ریت 120 هرتزی و قابلیت محبوب نمایشگر همواره روشن پشتیبانی می نماید و حداکثر روشنایی آن نیز به نرخ خیره نماینده 2000 نیت می رسد. باتری 3200 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز از سرعت شارژ 15 وات پشتیبانی می نماید.

پیکسل 7 پرو؛ برترین گوشی موبایل از لحاظ قابلیت های دوربین در سال 2023

گوگل پیکسل 7 پرو با طراحی شیک، پردازنده ای ارتقاء یافته و طیف گسترده ای از ویژگی های حیرت انگیز هوش مصنوعی در سیستم دوربینش، یکی از پیشرفته ترین گوشی های هوشمند سال 2023 به شمار می رود.

تراشه گوگل تنسور G2 این گوشی اگرچه از همان هسته های تراشه نسل قبلی استفاده می نماید، اما با یک سری بهینه سازی هایی که گوگل در آن ها ایجاد نموده، با سرعت بسیار بیشتری به فعالیت می پردازند و مسائل متعدد نسل قبلی را ندارد. به لطف توان پردازشی بالای این تراشه، ویژگی های نرم افزاری مجذوب نمایندهی به سیستم دوربین این گوشی اضافه شده که از جمله آن ها می توان به قابلیت اختصاصی Photo Unblur برای افزایش شفافیت عکس ها و بعلاوه ویژگی حذف اشیا اشاره نمود که هردوی آن ها بسیار کاربردی هستند. قابلیت تشخیص چهره برای احراز هویت کاربر نیز به این گوشی گوگل اضافه شده؛ ویژگی که از اطلاعات دوربین سلفی بهره می برد و با بهره گیری از هوش مصنوعی، عملکرد سریعی در شناسایی چهره کاربر به نمایش می گذارد.

پیکسل 7 پرو از یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس AMOLED با رزولوشن QHD+ و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد که کیفیت بسیار خوبی دارد. در پنل پشتی نیز دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، به همراه سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 156 درجه ای با پشتیبانی از قابلیت فوکوس اتوماتیک و سنسور تله فوتوی 48 مگاپیگسلی با قابلیت زوم 5 برابری دیده می شوند که یک پکیج تصویربرداری کامل را در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه به لطف بهره گیری دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad-Bayer، وضوح تصاویر در نور کم افزایش قابل ملاحظه ای پیدا نموده است.

وان پلاس 11 5G؛ برترین گوشی پرچم دار از لحاظ ارزش خرید در سال 2023

وان پلاس 11، پرچم دار تازه این شرکت چینی است که به لطف پردازنده قدرتمندش، نمایشگر باکیفیت LTPO3 Fluid AMOLED و سرعت شاژر بی نظیر 100 واتی در میان سایر پرچم داران نسبت به قیمتش ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

وان پلاس برای این گوشی هوشمند پرچم دار خود از تراشه قدرتمند و پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره برده که برخلاف نسل های قبلی، تمام توان سخت افزاری خود را ارائه می دهد و از پس اجرای همه اپ های سنگین به خوبی بر می آید. در پنل جلویی وان پلاس 11 شاهد نمایشگر 6.7 اینچی هستیم که اکنون رزولوشن 1440p را ارائه می دهد و از رفرش ریت بین 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می نماید.

نسل قبلی این گوشی قابلیت پشتیبانی از سرعت شارژ 80 واتی را داشت. اما وان پلاس در این گوشی سرعت شارژ را تا سرعت خیره نماینده 100 وات ارتقاء داده که در کمتر از نیم ساعت آن را به طور کامل شارژ می نماید. سیستم دوربین این گوشی به غیر از سنسور تله فوتو که دقتی 32 مگاپیکسلی پیدا نموده، ارتقاء دیگه ای نداشته و در کنار سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 48 مگاپیکسلی اولترا واید در آن به انجام وظیفه می پردازند.

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ؛ برترین گوشی موبایل تاشو در سال 2023

در حوزه گوشی های هوشمند تاشو، سامسونگ همچنان حرف اول را می زند و گلکسی زد فولد 4 این برند به موجب عملکرد مولتی تسکینگ عالی اش و بعلاوه قابلیت های سخت افزاری بسیار خوبش، به وضوح این موضوع را نشان می دهد.

زد فولد 4 اگرچه نسبت به نسل قبلی خود تغییرات چشمگیری نداشته، اما به یاری نمایشگر 6.7 اینچی اصلی و نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X، به خوبی می تواند به طور همزمان عملکرد یک گوشی هوشمند، تبلت و حتی لپ تاپ را به شما ارائه دهد. این گوشی طیف گسترده ای از قابلیت های مولتی تسکینگ شامل تقسیم صفحه، سامسونگ DeX و پشتیبانی از قلم را در دسترس کاربران قرار می دهد و در این زمینه بسیار قوی عمل می نماید.

علاوه بر این، باید به عملکرد بسیار خوب اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی اشاره کنیم که مسائل اسنپدراگون 888 نسل قبلی را ندارد و روی سیستم دوربین این گوشی متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتوی 10 مگاپیکسلی نیز تأثیر چشمگیری گذاشته است. این گوشی بعد از 200 هزار مرتبه باز و بسته شدن با مسئله ای روبرو نخواهد شد و مقدار چروک های نمایشگر نیز به حد قابل توجه ای کاهش یافته است.

سونی اکسپریا 1 مارک 5؛ برترین گوشی از لحاظ فیلم برداری در سال 2023

سونی اکسپریا 1 مارک 5، بدون شک یکی از برترین گوشی های هوشمند پرچم دار دوربین محور موجود در بازار است که طیف گسترده ای از قابلیت های تازه فیلم برداری و عکاسی را به کاربران ارائه می دهد.

سونی در پرچم دار تازه خود از یک سنسور اصلی 52 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 و مقدار 1/1.35 اینچ بهره برده که نسبت به سنسور نسل قبلی اش، حدود 70 درصد بزرگ تر است و همین موضوع موجب شده تا عملکرد دوربین این پرچم دار در محیط های کم نور نسبت به نسل قبلی اش دو برابر بهبود یابد. سنسور اصلی این گوشی اکنون بعلاوه قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K و با سرعت 120 فریم بر ثانیه است و دوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسلی آن نیز به لطف زوم متغیر 3.5x تا 5.2x، تصاویر خارق العاده ای را به ثبت می رساند.

نکته جالب دیگر این گوشی مجهز بودن به درگاه 3.5 میلی متری صدا و بعلاوه کارت حافظه میکرو SD است که در بسیاری از گوشی های پرچم دار امروزی دیده نمی گردد. پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 به همراه یک سیستم خنک نماینده قدرتمند، عملکرد پایدار این گوشی پرچم دار را تضمین می نمایند و دیگری خبری از مسائل نسلی قبلی پردازنده در این گوشی نیست.

گوگل پیکسل 7a؛ برترین گوشی موبایل پرچم دار مالی در سال 2023

گوگل در پرچم دار مالی تازهش گلچینی از برترین قابلیت های پیکسل 6a نظیر دوربین فوق العاده، پردازنده قدرتمند و پشتیبانی نرم افزاری چند ساله را گنجانده و آن را با طراحی پریمیوم تر و نمایشگر 90 هرتزی باکیفیت تر روانه بازار گوشی های هوشمند نموده است.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی گوگل پیکسل 7a کیفیتی استثنایی دارد و سنسور آن نسبت به نسلی قبلی اش حدود 72 درصد مقدار بزرگ تری دارد. بعلاوه یک دوربین 13 مگاپیکسلی اولتراواید سیستم دوربین آن را کامل می نماید. دوربین این گوشی با ارتقاء بسیار خوبی نسبت به نسل قبلی به شما امکان فیلم برداری به ترتیب با وضوح 5K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را می دهد تا مجذوب نماینده ترین لحظات خود را با برترین کیفیت ضبط کنید و دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی آن نیز، در مقابل سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی نسل قبلش عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

همچون گوشی های پرچم دار گوگل، این گوشی نیز از پردازنده تنسور G2 بهره می برد و بعلاوه از نظر چیپست و رم و حافظه داخلی، تفاوتی با پیکسل 7 ندارد. باتری 4835 میلی آمپر ساعتی آن نیز علاوه بر سرعت شارژ 18 واتی، از سرعت شارژ بی سیم 7.5 واتی نیز پشتیبانی می نماید تا از این نظر نیز، این گوشی شباهت بیشتری به پرچم داران تازه گوگل پیدا کند.

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت؛ برترین گوشی موبایل گیمینگ در سال 2023

توجه ویژه ایسوس به گوشی های گیمینگ بر هیچ کس پوشیده نیست و راگ فون 7 آلتیمیت را باید تازهترین و قدرتمندترین محصول این شرکت برای ارائه برترین تجربه گیمینگ به کاربران دانست؛ گوشی هوشمندی که از طراحی منحصر به فرد و نورآوری های تازه و بسیار پیشرفته ای در این زمینه بهره می برد.

راگ فون 7 آلتیمیت اگرچه از نظر طراحی شاید کمی شبیه به راگ فون 6 پرو باشد، اما ایسوس یک سری تغییراتی را نیز روی طراحی آن اعمال نموده که آن را از پرچمدار قبلی متمایز می نماید. پنل پشتی این گوشی بر خلاف گوشی های هوشمند عادی، مجهز به یک نمایشگر اولد پلاستیکی (POLED) است که اطلاعات کاربردی مانند نوتیفیکیشن ها، مقدار شارژ و یا نام بازی های در حال انجام را برای گیمرها به نمایش می گذارد.

عملکرد گیمینگ این گوشی به لطف بهره گیری از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 که تا 15 درصد سریع تر و تا 15 درصد کم مصرف تر نسل قبلی است و بعلاوه سیستم خنک نماینده فوق پیشرفته GameCool 7 که متناسب با بار پردازشی، در سه سطح عمل می نماید، در یک کلام بی نظیر است. این گوشی بعلاوه از یک پورت به نام AeroActive بهره می برد که باز می گردد تا جریان هوا به طور مستقیم به داخل بدنه راه پیدا کند. بعلاوه نباید قابلیت تازه Ray Tracing این گوشی را از قلم بیندازیم که موجب نمایش طبیعی تر بازی ها می گردد.

ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی؛ برترین گوشی میان رده در سال 2023

ردمی نوت 12 پرو پلاس، میان رده تازه شیائومی است که مشخصات و قابلیت هایی فراتر از یک گوشی میان رده به کاربران ارائه می دهد و به اولین میان رده ای تبدیل شده که از سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی بهره می برد.

این سنسور 200 مگاپیکسلی نسبت به سنسور 108 مگاپیکسلی نسل قبلی، گسترده دینامیکی بهتری را در تصاویر به نمایش می گذارد. بعلاوه تعادل نور سفید هم در تصاویر ثبت شده به وسیله آن در نور کم عالی است و سیستم نوردهی اتوماتیک آن هم در شرایط مختلف به خوبی کار می نماید. از لحاظ شارژدهی، این گوشی به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اش نسبت به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نسل قبلی، بسیار خوب عمل می نماید.

اما نکته قابل توجه پشتیبانی این گوشی از سرعت شارژ خیره نماینده 120 واتی است که می تواند در عرض 42 دقیقه به طور کامل، باتری این گوشی را شارژ کند. شیائومی در این گوشی از پردازنده قدرتمندتر Dimensity 1080 مدیاتک بهره برده که نسبت به Dimensity 920 نسل قبلی اندکی افزایش فرکانس، هسته های قوی تر و تغییراتی در پردازنده سیگنال تصویری را تجربه نموده که همین عامل نیز امکان پشتیبانی از دوربین با وضوح بالاتر را در این پردازنده فراهم نموده است.

آیفون 13 مینی اپل؛ برترین گوشی موبایل کامپکت در سال 2023

آیفون 12 مینی اپل، عملکرد پردازشی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد، اما نقطه ضعف اصلی آن در بخش باتری بوده است. اپل در سری آیفون 13 این مشکل را به خوبی رفع کرد و آیفون 13 مینی را به عنوان آخرین پرچم دار کامپکت خود با پردازنده قدرتمند آیفون 13 پرو و بسیاری از قابلیت های پیشرفته سری 13 روانه ی بازار کرد تا همچنان نیز به عنوان برترین گوشی کامپکت مورد استفاده قرار بگیرد.

آیفون 13 مینی اپل بسیار خوش دست است و نمایشگر 5.4 اینچی Super Retina XDR OLED آن به راحتی به شما اجازه می دهد تا آن را درون جیب خود قرار دهید. بعلاوه حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی هوشمند کامپکت اکنون به 1200 نیت رسیده که استفاده از آن را در زیر نور آفتاب به راحتی میسر می نماید. به لطف پردازنده A15 اپل، که هنوز هم یکی از سریع ترین و قدرتمندترین تراشه های موبایلی است، تمامی اپلیکیشن ها و بازی ها با بالاترین کیفیت ممکن برای شما اجرا خواهند شد.

در پنل پشتی آیفون 13 مینی نیز شاهد قرارگیری دو سنسور اصلی اولترا واید به صورت مورب هستیم که دقت تصویر هر دو 12 مگاپیکسل است و سنسور اصلی نسبت به سنسور نسل قبلی اش، حدود 47 درصد نور بیشتری را در هنگام عکاسی جذب می نماید. 13 مینی بعلاوه از لرزشگیر سنسور شیفت در هر دو دوربین خود بهره می برد که پیش تر در آیفون 12 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته بود. باتری 2429 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا نموده و اکنون شارژدهی معقولی را به کاربران این گوشی ارائه می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و آنالیز 10 تا از برترین گوشی های هوشمند سال 2023 از جنبه های مختلف پرداختیم. قطعا گوشی های هوشمند دیگری هم می توانستند در این لیست حضور داشته باشند، اما کوشش کردیم آن محصولاتی که بیشتر توانستند توجه کاربران را به خود جلب کند را به شما معرفی کنیم. به نظر شما کدام گوشی هوشمند معرفی شده در این لیست ارزش خرید بیشتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2298

به "با برترین گوشی های موبایل سال 2023 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین گوشی های موبایل سال 2023 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید