هتل رویال پالاس و هتل بوتیک سرخه ای تبریز افتتاح شد ، ادعایی قابل تامل؛ اگر سه پرواز توریستی در یک روز به سمت تبریز انجام گردد دیگر هتل نداریم!

به گزارش مجله سامی، هتل رویال پالاس تبریز و هتل بوتیک سرخه ای تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

هتل رویال پالاس و هتل بوتیک سرخه ای تبریز افتتاح شد ، ادعایی قابل تامل؛ اگر سه پرواز توریستی در یک روز به سمت تبریز انجام گردد دیگر هتل نداریم!

هتل چهار ستاره رویال پالاس تبریز در مساحتی بالغ بر هزار و 800 مترمربع و زیربنای هفت هزار و 300 مترمربع در شش طبقه احداث شده است که دارای 48 اتاق بوده و برای 220 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال فراهم نموده است.

این هتل چهار ستاره به وسیله بخش خصوصی، با حجم سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومان در مساحت یک هزار و 800 مترمربعی و زیربنای هفت هزار و 300 مترمربع در 6 طبقه ساخته شده است.

جاوید بندبخت سرمایه گذار هتل رویال پالاس تبریز با ابراز تاسف از اینکه به زیرساخت های توریستی که یکی از نیازهای اساسی کشور به ویژه در منطقه آذربایجان است، توجه نشده است، اظهار کرد: اگر سه پرواز توریستی در یک روز به سمت تبریز انجام گردد، هتل چهار یا پنج ستاره استاندارد برای مسافرین این تعداد پرواز در تبریز وجود ندارد.

هتل بوتیک به تبریز رسید

هتل بوتیک خانه قدیمی سرخه ای تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محله تاریخی سرخاب این کهن شهر افتتاح شد.

این هتل بوتیک با سرمایه گذاری 14 میلیارد تومانی به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی و پس از بازسازی، تجهیز و آماده سازی با امکاناتی نظیر 6 اتاق اقامتی، رستوران، نمایشگاه صنایع دستی و کافی شاپ برای بازدید و اقامت گردشگران داخلی و خارجی آماده خدمات دهی است.

این خانه قدیمی بر اساس سوابق مالکیتی متعلق به فراش باشی داماد مظفرالدین شاه قاجار است که برای سال ها به علت بی توجهی، به بنایی مخروبه تبدیل شده بود که از سال 1392 و پس از خریداری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عملیات بازسازی و بازسازی آن آغاز شد اما روندی بسیار کند داشت و در زمان هایی نیز به تعطیلی کشیده شد اما طی 2 سال اخیر و با روی کار آمدن دولت سیزدهم بازسازی، بازسازی و بهسازی این بنای منحصر به فرد سرعت گرفت.

خانه بی بدیل و بسیار زیبای سرخه ای از آثار تاریخی فاخر به جا مانده از نیمه دوم دوران قاجار است که در محل سرخاب قاپیسی به عنوان یکی از دروازه های قدیمی شهر تبریز واقع شده و در سال مرداد ماه سال 1379 به شماره 2779 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرمایه گذار این خانه قدیمی در مراسم افتتاح با تاکید بر لزوم حمایت دولت از حضور و مشارکت بخش خصوصی در طرح های مختلف گردشگری و میراثی، گفت: متاسفانه آن گونه که باید سازمان ها و ادارات استانی در این رابطه چندان همکاری ندارند.

علی صدقی اظهار کرد: با وجود قول های قبلی و نامه رسمی صندوق احیا و بازسازی بناهای تاریخی کشور مبنی بر رایگان بودن بعضی خدمات زیربنایی، مبلغ 200 میلیون تومان از سوی آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای تبدیل حجم انشعاب آب خانه سرخه ای و نیز صرف هزینه های مربوط به برق را متحمل شدیم.

وی مقدار سرمایه گذاری برای تبدیل این خانه تاریخی به هتل بوتیک را 14 میلیارد تومان بیان کرد که بیش از هشت میلیارد آن برای بازسازی و 6 میلیارد تومان نیز برای تجهیز و آماده سازی این مکان هزینه شده است.

صدقی واقع شدن در مسیر تاریخی و گردشگری تاریخی تبریز را یکی از مزیت های بسیار مهم هتل بوتیک سرخه ای برشمرد و خواهان همکاری بیش از پیش شهرداری تبریز برای بازسازی و بازسازی راه های دسترسی به خصوص سنگ فرش شدن کوچه بهروزیه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه واگذاری خانه های تاریخی برای بهره برداری خدماتی و گردشگری جزو برنامه های اولویت دار این اداره کل است، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ بهره برداری غیر موزه ای از خانه های قدیمی و تاریخی رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.

احمد حمزه زاده هتل صخره ای کندوان و هتل بوتیک اوروسی تبریز را نمونه های پیشتر ایجاد و راه اندازی شده هتل بوتیک های منحصر به فرد در آذربایجان شرقی مطرح کرد که این تعداد در هیچ یک از شهرها و استان های گردشگرپذیر ایران وجود ندارد.

منبع: چمدان
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2290

به "هتل رویال پالاس و هتل بوتیک سرخه ای تبریز افتتاح شد ، ادعایی قابل تامل؛ اگر سه پرواز توریستی در یک روز به سمت تبریز انجام گردد دیگر هتل نداریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل رویال پالاس و هتل بوتیک سرخه ای تبریز افتتاح شد ، ادعایی قابل تامل؛ اگر سه پرواز توریستی در یک روز به سمت تبریز انجام گردد دیگر هتل نداریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید