گشت وگذاری جذاب بین آثار ارزشمند معماری عمان (قسمت دوم)

به گزارش مجله سامی، سفر به عمان سفر به سرزمین شگفتی هاست. فرقی نمی کند هدف تان از این سفر رویایی چه باشد. ماجراجویی در دل طبیعتی بکر یا کشف رمز و راز اثری به جا مانده از گذشته های دور. در قدم به قدم این سرزمین، اثری فاخر از هنر و معماری به زیبایی می درخشد و فرهنگ و تاریخ غنی آن را به نمایش می گذارد. در ادامه گشت وگذار جذاب مان در میان آثار ارزشمند معماری عمان به معرفی جاذبه های بیشتری در این کشور می پردازیم.

گشت وگذاری جذاب بین آثار ارزشمند معماری عمان (قسمت دوم)

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

میادین

در کنار پاکیزگی خیابان ها، عمانی ها آثار ارزشمند معماری خاصی را برای زیبایی جاده ها، خیابان ها و میادین طراحی می نمایند. میادین عمان اغلب مجسمه هایی را نمایش می دهند که نمایانگر چیزی معروف یا منحصر به فرد در خصوص آن شهر است.

به عنوان مثال، مسقط یک شهر ساحلی است و بنابراین بسیاری از مناطق اطراف آن دارای مجسمه کشتی، قایق های سنتی عمان یا فواره هستند.

کتاب هایی روی هم در میدان نزوی یکی دیگر از نمونه های میادین عمان است که فرهنگ غنی این کشور را به خوبی منعکس نموده و نقش مهم علم و دانش از گذشته تا به امروز را در بین مردم این کشور نشان می دهد.

اسکله ها

اسکله ها در عمان تنها پیاده روهایی در کنار دریا یا اقیانوس نیستند. آن ها مسیرهای مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از منظره دریا و رفت و آمد کشتی های محلی را در اختیار مردم قرار می دهند. از چراغ های خیابان تا نیمکت های اسکله و مسیری که به زیبایی طراحی شده، همه نمایان گر معماری بی نظیر عمان هستند.

بازارهای سنتی

بازارهای سنتی عمان یا بهتر است بگوییم سوق ها، فرهنگ غنی عمان را تنها با فروش اجناس شان منعکس نمی نمایند، بلکه طراحی محل فروش این اجناس نیز نقش مهمی در انتقال فرهنگ این مرز و بوم کهن دارد.

بازار سنتی شهر نزوی در محوطه قلعه معروف این شهر واقع شده و طراحی و تزئینات به کار رفته در آن از فرم ها و اشکال قلعه الگوبرداری شده است.

مطرح نیز بازار زیبای دیگریست که حتی اگر قصد خرید از آن را ندارید به شما پیشنهاد می کنیم برای عکاسی از معماری شگفت انگیز آن حتماً سری به این بازار بزنید.

خانه اپرای سلطنتی عمان

خانه اپرای سلطنتی عمان در سال 2011 در منطقه شطی القرم یا ساحل القرم به عنوان ساختمان اصلی هنر و فرهنگ موسیقی در مسقط ساخته شد. در طراحی بنای باشکوه خانه اپرای سلطنتی که همچون کاخی با شکوه در پایتخت عمان مسقط می درخشد، از معماری معاصر عمان الهام گرفته شده است. مصالح به کار رفته در این بنا اعم از سنگ آهک و همچنین گچ های تزئینات همه به صورت محلی تهیه شده اند.

دروازه شهرها

دروازه های الکترونیکی و علائم ساده ای که برای خوش آمدگویی در ورودی بیشتر شهرهای دنیا دیده می شوند را فراموش کنید. هر شهر عمان به زیبایی هنر و معماری خود را با نمایش طرح ها و المان هایی مختص همان شهر در دروازه های ورودی به نمایش می گذارد که ویژگی های شاخص هر شهر را به شیوه ای خلاقانه بازگو نموده و به گرمی از مهمانان استقبال می نماید.

در طراحی اغلب این دروازه ها از فرم کلی قلعه ها الهام گرفته شده است. دروازه ها، درب های چوبی زیبایی دارند که نقوشی برجسته به شیوه ای هنرمندانه روی آن ها حک شده است. اگر از پله ها خود را به بالای این دروازه ها برسانید منظره ای گسترده از شهر شگفت انگیزی می بینید که بی صبرانه منتظر است تا برای ثبت خاطراتی خوش در آن قدم بگذارید. دقت در جزئیات و ظرافت در طراحی دروازه های شهر، فرهنگ و تاریخ غنی این سرزمین را بازگو می نماید.

منبع: ddsafar
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 831

به "گشت وگذاری جذاب بین آثار ارزشمند معماری عمان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت وگذاری جذاب بین آثار ارزشمند معماری عمان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید