شروع سال تحصیلی جدید در صنعاء همزمان با بازگشت آرامش به یمن

به گزارش مجله سامی، سال تحصیلی جدید در پایتخت یمن در حالی شروع شده که بعضی منابع آن را نشانه بازگشت آرامش به این کشور عنوان نموده اند.

شروع سال تحصیلی جدید در صنعاء همزمان با بازگشت آرامش به یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود ادامه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی و هدایت صنعاء و بعضی دیگر از استان های این کشور شروع شده است.

وبگاه خبری انصارالله در این باره گزارش داد که نخست وزیر دولت نجات ملی یمن و معاون وی و همچنین وزیر آموزش و پرورش آن روز شنبه رسما شروع سال تحصیلی جدید در تعدادی از مدارس صنعاء و بعضی دیگر از استان های این کشور را اعلام نموده اند.

در همین ارتباط، همدان الشامی معاون وزیر آموزش و پرورش دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء گفت که وزارت آموزش و پرورش کوشش کرد به وسیله طرح صندوق حمایت از آموزش و پیگیری سازمان یونیسف برای ادامه روند پرداخت مشوق های نقدی، راه های جایگزین برای حل مشکل قطع حقوق معلمان پیدا کند.

وی همچنین از مقاومت معلمان و مسئولان آموزشی یمن در ادامه ماموریت های خود برای آموزش دانش آموزان تقدیر و تشکر کرد و گفت که این مساله حکایت از احساس مسئولیت آنها در تضمین موفقیت روند آموزشی دارد.

شبکه المسیره گزارش داد که شنبه روز اول سال تحصیلی جدید شماری از مدارس صنعا و بعضی دیگر از استان های یمن بوده که با استقبال گسترده دانش آموزان دختر و پسر یمنی روبرو شده است.

شبکه یمنی در ادامه اطلاع داد که این استقبال گسترده نشان می دهد، آرامش به کشور بازگشته است و مشکل خاصی در فرآیند آموزش وجود ندارد.

کشور یمن به پایتختی صنعاء از سال 2015 (ابتدای سال 1394) تاکنون درگیر جنگی است که عربستان و ائتلاف آن به راه اندخته است و طی این مدت پنج سال، هزاران نفر از مردم این کشور از جمله صدها دانش آموز کشته و یا زخمی شده اند. این جنگ اما اکنون با پیروزی های مکرر نیروهای یمنی در عرصه نظامی پیش می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 413

به "شروع سال تحصیلی جدید در صنعاء همزمان با بازگشت آرامش به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سال تحصیلی جدید در صنعاء همزمان با بازگشت آرامش به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید