احمدی: ایتالیا در سیاست خارجی ایران از صندلی ویژه ای برخوردار است

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: ایتالیا همیشه دارای وجهه خوبی نزد مردم ایران بوده و در سیاست خارجی ایران از صندلی ویژه ای برخوردار است.

احمدی: ایتالیا در سیاست خارجی ایران از صندلی ویژه ای برخوردار است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه مجلسی خبرنگاران، ساندرو دبرناردین مدیرکل سیاسی و امنیت وزارت خارجه ایتالیا پیش از ظهر امروز دوشنبه با وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دیدار و گفت وگو کرد.

وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب و مثبت مناسبات دو کشور بر لزوم توسعه همکاری های ایران و ایتالیا به ویژه در عرصه مجلسی تاکید نمود و اضافه نمود: ایتالیا همیشه دارای وجهه خوبی نزد مردم ایران بوده و در سیاست خارجی ایران از صندلی ویژه ای برخوردار است.

وی در این راستا با تاکید بر نقش موثر و سازنده همکاری های مجلسی به ویژه میان گروه های دوستی مجلسی در مجالس دو کشور در بسط و توسعه ارتباطات محبت آمیز فیمابین، بر اهمیت تشکیل گروه دوستی مجلسی در مجلس نمایندگان ایتالیا جهت تحکیم همکاری های سازنده مجلسی دو کشور تاکید نمود و گفت: مجالس ایران و ایتالیا می توانند نقش بسیار موثری در جهت تسهیل روابط دون کشور در حوزه های گوناگون ایفا نمایند و این امر مستلزم افزایش ارتباطات مجلسی است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 در ژنو گفت: امید است در فضای جدید، همکاری های ایران و ایتالیا به ویژه در زمینه مالی، تجاری و مجلسی وارد مرحله جدیدی شود.

احمدی در ادامه با اشاره به سابقه همکاری های دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی نظیر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و یاری به تامین امنیت در عراق، بر لزوم گسترش این همکاری ها به ویژه در خصوص سوریه تاکید نمود و اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد به استفاده از راهکار سیاسی و گفت وگو میان همه گروه های سوری برای حل بحران این کشور بوده است و همکاری دو کشور در این زمینه می تواند مثمرثمر باشد.

وی در سرانجام با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور در زمینه های علمی، آموزشی و فرهنگی خواهان افزایش مراودات محبت آمیز دو کشور در کلیه زمینه ها شد.

ساندرو دبرناردین مدیرکل سیاسی و امنیت وزارت خارجه ایتالیا نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با تنی چند از مقامات کشورمان گفت: ایران از اهمیت خاصی برای ایتالیا برخوردار است و پیشینه مناسبات دو کشور حکایت از عمق دوستی و نزدیکی دو ملت دارد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری های مجلسی میان مجالس ایران و ایتالیا گفت: با عنایت به نقش دیپلماسی مجلسی معتقدم مجلس ها نقش موثری در توسعه ارتباطات دو کشور دارند.

مدیرکل سیاسی و امنیت وزارت خارجه ایتالیا در ادامه ضمن استقبال از توافق هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5 در ژنو، خاططرنشان کرد: گفت وگو و مذاکره به منظور حل مسائل یکی از اصول بلاتغییر در سیاست خارجی ایتالیا است و معتقدیم راه گفتمان و رعایت اصل احترام متقابل و اعتمادسازی موجب حل مسائل می شود و بر این اساس از کلیه کوشش ها و اقدامات ایران برای دستیابی به توافق هسته ای قدردانی می کنیم.

دبرناردین در سرانجام بر لزوم رایزنی بیشتر مسئولان دو کشور درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 380

به "احمدی: ایتالیا در سیاست خارجی ایران از صندلی ویژه ای برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: ایتالیا در سیاست خارجی ایران از صندلی ویژه ای برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید