ارتش نیوزیلند تغییرات اقلیمی را خطرناک ترین دشمن می داند

به گزارش مجله سامی، ارتش نیوزیلند می گوید تغییرات اقلیمی دشمن جدید و پردردسری است که این کشور با آن روبروست. به گفته ارتش این کشور تهدیدات ناشی از این دشمن پرقدرت، حتی بزرگتر از مناقشات سیاسی جغرافیایی در اقیانوس آرام و نفوذ رو به گسترش چین است.

ارتش نیوزیلند تغییرات اقلیمی را خطرناک ترین دشمن می داند

به گزارش خبرنگاران، ارتش نیوزیلند احتمال داده که پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی موجب افزایش به کارگیری سربازان و استفاده از ظرفیت هایی گردد که پیش از این تنها در مأموریت های نظامی به کار گرفته می شدند. به دلیل گستره وسیع تغییرات اقلیمی که نیوزیلند در سال های گذشته با آن روبرو بوده، استفاده از سربازان ارتش در عملیات امداد و یاری رسانی افزایش داشته است.

همچنین ارتش نیوزیلند در نظر دارد سال آینده جزئیات طرحی را در مورد تدابیر در نظرگرفته شده برای واکنش و خدمت رسانی در شرایط بحرانی مرتبط با بلایای طبیعی اعلام کند.

به گفته ران مارک، وزیر دفاع نیوزیلند، تغییرات اقلیمی پیامدهای منفی را نه تنها برای این کشور بلکه برای همسایگان نیوزیلند نیز به همراه داشته است. به همین دلیل قرار است در آینده از ظرفیت ارتش در عملیات یاری رسانی به فاجعه دیدگان بیشتر از پیش استفاده گردد.

به گزارش دویچه وله، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند محدود کردن تغییرات اقلیمی را یکی از موضوعات محوری دولت خود قرار داده است. او به تازگی از به راه اندازی صندوق سرمایه گذاری 70 میلیون یورویی برای پروژه هایی اطلاع داد که با هدف کاهش گازهای گلخانه ای تدوین شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 97

به "ارتش نیوزیلند تغییرات اقلیمی را خطرناک ترین دشمن می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش نیوزیلند تغییرات اقلیمی را خطرناک ترین دشمن می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید