افغانستان، ادامه آزادی زندانیان طالبان؛ 58 زندانی دیگر آزاد شدند

به گزارش مجله سامی، شورای امنیت ملی افغانستان گفت که در ادامه فرایند آزادی زندانیان طالبان 58 نفر دیگر از این زندانیان آزاد شدند.

افغانستان، ادامه آزادی زندانیان طالبان؛ 58 زندانی دیگر آزاد شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای در توئیتر از ادامه فرایند آزادی زندانیان طالبان اطلاع داد.

وی در این توئیت اظهارداشت که براساس فرمان اشرف غنی در ششمین دور از آزادی زندانیان طالبان 58 نفر دیگر از زندانیان این گروه در 18 ولایت افغانستان آزاد شدند.

فیصل پیش از این نیز از آزادی 55 عضو طالبان در ولایت های پکتیا، لوگر، بدخشان، جوزجان، غزنی، بغلان، خوست، پکتیکا و میدان وردک اطلاع داده بود.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اضافه نمود که با آزادی این تعداد از زندانیان، در مجموع 550 عضو طالبان از زندان های افغانستان آزاد شده اند و فرایند آزادی 950 زندانی به جامانده دیگر از مجموع هزار و 500 زندانی طالبان ادامه خواهد داشت.

فیصل پیش از این نیز گفته بود که آزادی زندانیان طالبان براساس سن، شرایط سلامت و نیز زمان باقی مانده از دوره محکومیت آن ها آزاد می شوند اما طالبان خواهان آزادی زندانیانش براساس فهرستی است که با دولت به اشتراک گذاشته است.

طالبن نیز تا به امروز در 3 دور 60 زندانی را آزاد نموده اما فیصل می گوید که از مجموع آن ها تنها 19 نفر نظامی هستند و بقیه غیرنظامی می باشند.

طالبان اما با رد ادعای شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که افراد آزاد شده نظامیان وابسته به دولت هستند و حدود دو تا سه سال است که در زندان های این گروه زندانی بوده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 989

به "افغانستان، ادامه آزادی زندانیان طالبان؛ 58 زندانی دیگر آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، ادامه آزادی زندانیان طالبان؛ 58 زندانی دیگر آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید