ایتالیا آماده میانجیگری در مذاکرات انرژی بین روسیه و اروپا است

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا تاکید نمود: ایتالیا حاضر است تا حمایت خود را از مذاکرات انرژی بین روسیه و اتحادیه اروپا اعلام کند تا پروژه خط لوله انتقال گاز جریان جنوبی سریعتر اجرا گردد.

ایتالیا آماده میانجیگری در مذاکرات انرژی بین روسیه و اروپا است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با ایتارتاس توضیح داد: پروژه خط لوله جریان جنوبی همیشه یک پروژه مهم و راهبردی برای ایتالیا بوده چرا که یاری زیادی به متنوع شدن منابع تامین انرژی اروپا می نماید و امنیت انرژی ایتالیا و اتحادیه اروپا را تامین خواهد نمود.

بر اساس این گزارش اجرای خط لوله جریان جنوبی که مورد حمایت روسیه است با هدف انتقال مستقیم گاز صادراتی روسیه به بازار اروپا در نظر گرفته شده است. این خط لوله بدون عبور از مرزهای کشورهای ترانزیت کننده مثل اوکراین گاز مورد احتیاج اروپا را به صورت مستقیم از اروپا تامین می نماید.

اجرای این پروژه به دلیل مانع تراشی کمیسیون اروپا در رابطه با تحولات اخیر اوکراین با چالش هایی روبرو شده است. اروپا روسیه را به دست داشتن در تحولات داخلی اوکراین متهم نموده است.

موگرینی اضافه نمود: پروژه جریان جنوبی باید همه معیارهای اروپا در بخش انرژی را در نظر گرفته و به آنها احترام بگذارد و ما به عنوان ایتالیا حاضر هستیم تا برای ارتقای سطح مذاکرات بین روسیه و اتحادیه اروپا میانجیگری کنیم.

وی میخواهد در سفری 4 روزه به کی یف و مسکو سفر کند. وی فردا چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار خواهد نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 439

به "ایتالیا آماده میانجیگری در مذاکرات انرژی بین روسیه و اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا آماده میانجیگری در مذاکرات انرژی بین روسیه و اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید