ایران و پاکستان زمینه های فراوانی برای گسترش تجارت دارند

به گزارش مجله سامی، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امنیت غذایی پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای مرزهای مشترک طولانی هستند، تاکید کرد، زمینه های بسیاری برای گسترش مناسبات تجاری تهران و اسلام آباد وجود دارد.

ایران و پاکستان زمینه های فراوانی برای گسترش تجارت دارند

به گزارش روز جمعه خبرنگاران، صاحب زاده محبوب سلطان در دیدار با مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان افزود: دو کشور دارای ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط دوجانبه از طریق تجارت و فعالیت های بازرگانی هستند.

وی ادامه داد: ایران و پاکستان دارای مرزهای مشترک طولانی هستند، بنابراین دو کشور نباید فرصت های حاصل از مرزهای مشترک را از دست بدهند.

وزیر امنیت غذایی پاکستان گفت این کشور دارای فناوری پیشرفته تولید گوشت و میوه است از این رو پاکستان ظرفیت صادراتی فراوانی در این زمینه دارد.

وزیر امنیت غذایی پاکستان از مسئولان و کارشناسان ایرانی دعوت کرد تا با سفر به پاکستان از مراکز تولید انبه که مجهر به فناوری روز دنیا است، بازدید و از نزدیک استاندارهای بین المللی درخصوص انبه های صاداراتی را بررسی کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با اشاره به واردات گوشت و دام در ایران گفت: از ظرفیت های پاکستان در این بخش با خبر هستیم و تمایل داریم تا درخصوص واردات گوشت و دام با پاکستان همکاری داشته باشیم.

مهدی هنردوست گفت: از افزایش تعاملات تجاری دو کشور هم در صادرات و هم در واردات استقبال و حمایت می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در نشست های آینده مسئولان ذیربط دو کشور، همه توانمندی ها و قابلیت های دو طرف با هدف ارتقای سطح مبادلات، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وزیر امنیت غذایی پاکستان از پیشنهاد هنردوست سفیر درمورد توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی و صنایع غذایی استقبال کرد.

آساق ** 274 ** 1071

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 153

به "ایران و پاکستان زمینه های فراوانی برای گسترش تجارت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و پاکستان زمینه های فراوانی برای گسترش تجارت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید