بشار اسد رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد

به گزارش مجله سامی، بشار اسد امروز چهارشنبه رسما برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 2021 سوریه نامزد شد.

بشار اسد رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد رئیس جمهور فعلی سوریه امروز چهارشنبه برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 2021 این کشور رسماً نامزد شد.

بر اساس این گزارش، حموده صباغ رئیس مجلس سوریه در این خصوص گفت: مجلس از سوی دادگاه عالی قانون اساسی آگاه شده است که بشار اسد رسماً برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه درخواست نامزد شدن نموده است که این ششمین درخواست وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه محسوب می شود.

پیش از این، رئیس مجلس سوریه از معین شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2021 این کشور اطلاع داد و گفت: طبق تصمیمی که اتخاذ شده است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه در امسال در روز 26 ماه مِی (5 خردادماه) برگزار می شود. این مقام سوری همچنین مطرح نمود که انتخابات برای سوری های مقیم خارج در تاریخ 20 ماه مِی (30 اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

افزون بر این، رئیس مجلس سوریه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه خواست که درخواست نامزدی خود را از امروز دوشنبه ظرف 10 روز تحویل دادگاه عالی قانون اساسی سوریه دهند و این مهلت چهارشنبه 28 آوریل (8 اردیبهشت ماه) به خاتمه خواهد رسید. انتخابات پیشین ریاست جمهوری سوریه در سال 2014 برگزار گردید که طی آن بشار اسد با کسب بیش از 90 درصد از آرا شرکت کنندگان به مدت 7 سال در پست ریاست جمهوری ابقاء شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1635

به "بشار اسد رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار اسد رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید