بنیاد تیفا: به احتمال بسیار انتخابات افغانستان به دور دوم می رود

به گزارش مجله سامی، سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان با اشاره به آمار شکایات انتخاباتی گفت که با توجه به حجم شکایات و عملکرد ضعیف کمیسیون انتخابات این احتمال وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم برود.

بنیاد تیفا: به احتمال بسیار انتخابات افغانستان به دور دوم می رود

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صغرا سعادت سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به تیفا گفت که کمیسیون انتخابات نمی تواند به این زودی ها نتایج نهایی ریاست جمهوری را اعلام کند.

وی اضافه کرد: بدلیل عملکرد ضعیف کمیسیون انتخابات در ماههای گذشته، احتمال رفتن انتخابات به دور دوم وجود دارد.

سعادت گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده شود، توانایی برگزاری ریاست جمهوری در زودترین فرصت وجود ندارد، در این صورت انتخابات در ماه اردیبهشت یا خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

سخنگوی تیفا با اشاره به حجم شکایات انتخاباتی افغانستان گفت که شکایات ثبت شده توسط تیم های انتخاباتی قابل تامل است بنابراین باید بی طرفانه و جدی رسیدگی شود، برآورد ما از کارهای کمیسیون انتخابات نشان می دهد که تصمیم های نادرستی گرفته شده است بنابراین روی نتیجه ابتدایی انتخابات تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تیم های انتخاباتی باید شکایات خود را بطور مستند به ثبت برسانند، اشرف غنی با اندکی تفاوت برنده ابتدایی انتخابات شده است بنابراین اگر شکایات مستند باشد در نتیجه نهایی، تغییرات زیادی ایجاد خواهد شد.

به گزارش اطلاعات روز، از ماه ها پیش برآورد ها درباره رفتن انتخابات به دور دوم آغاز شده است. رحمت الله نبیل نامزد ریاست جمهوری افغانستان نیز دو روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری گفته بود که انتخابات در دور اول برنده ای ندارد و کمیسیون انتخابات برای تأمین شفافیت باید خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات آماده کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 712

به "بنیاد تیفا: به احتمال بسیار انتخابات افغانستان به دور دوم می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد تیفا: به احتمال بسیار انتخابات افغانستان به دور دوم می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید