تالارپشتی: طرح دیپلماسی اقتصادی در دستور کار کمیسیون صنایع ، دولت ملزم به برقراری ارتباط اقتصادی با همسایگان

به گزارش مجله سامی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: درصدد هستیم طرح دو فوریتی دیپلماسی اقتصادی را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنیم تا دولت ملزم شود دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

تالارپشتی: طرح دیپلماسی اقتصادی در دستور کار کمیسیون صنایع ، دولت ملزم به برقراری ارتباط اقتصادی با همسایگان

عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: در این دو هفته ای که کمیسیون تشکیل شده است اولویت های کمیسیون صنایع تعیین شده و به تعدادی از طرح های رسیده شده که قرار است هر کدام از این طرح ها به صورت دو فوریتی ارائه شود.

وی ادامه داد: در کشور گره هایی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود، مثلا در بحث دیپلماسی اقتصادی، دولت و کشور خوب عمل نکردند یعنی اگر تولیدات در کشور رونق بگیرد باید برای صادرات آن ها فکری شود که این از طریق مراوده با کشور های همسایه و جهان تحقق می یابد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر دیپلماسی اقتصادی در کشور نباشد صادرات صورت نمی گیرد. اگر تولیدات یک کشور صادراتی نباشد پایدار نیستند و صادرات بر اساس فناورانه نباشد صادرات نیست. پس باید در این موضوع بسیار کار شود.

اکبری شرح داد: کمیسیون صنایع درصدد است یک طرح دیپلماسی اقتصادی را با قید دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند تا دولت ملزم شود دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: طرح بعدی کمیسیون، شبکه ملی اطلاعات است که این موضوع هم برای کشور حیاتی است و هم مورد تاکید همه است. از این رو قرار است سازوکار آن تعیین شود و این طرح هم به صورت دوفوریت در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در سرانجام با بیان اینکه 8 یا 10 طرح نیز در دستور کار کمیسیون است، بیان داشت: یکی از آن ها نظامات جامعی است که با وزارت اقتصاد دارایی یک کمیته مشترک تشکیل داده شده است که این نظامات جامعه اگر تشکیل شود یک راهی برای تولید باز خواهد شد. مورد بعدی دیپلماسی پارلمانی که باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1164

به "تالارپشتی: طرح دیپلماسی اقتصادی در دستور کار کمیسیون صنایع ، دولت ملزم به برقراری ارتباط اقتصادی با همسایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالارپشتی: طرح دیپلماسی اقتصادی در دستور کار کمیسیون صنایع ، دولت ملزم به برقراری ارتباط اقتصادی با همسایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید