کوشش رهبر ایتالیا برای حل بحران دولت؛ احتمال انتصاب وزیر خارجه به عنوان نخست وزیر

به گزارش مجله سامی، رئیس جمهوری ایتالیا به حل فوری بحران دولت که با استعفای ماتئو رنتزی به عنوان نخست وزیر شروع شد، متعهد شده است. در همین حال تمامی احزاب اصلی خواهان برگزاری فوری انتخابات شده اند.

کوشش رهبر ایتالیا برای حل بحران دولت؛ احتمال انتصاب وزیر خارجه به عنوان نخست وزیر

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ونیز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از برگزاری هرگونه رای گیری، ضروری است که قانون انتخاباتی جدیدی تایید گردد. پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا ظاهرا قرار است ظرف 48 ساعت آینده از سوی رئیس جمهوری ایتالیا به عنوان رئیس دولت آینده انتخاب گردد.

جنتیلونی احتمالا هفته آینده روی کار می آید و فورا با بحران بخش بانکداری روبرو می گردد. سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا پس از ملاقات با مقام های حدود 40 حزب گفت: کشورمان فورا به یک دولت کاملا شایسته نیازمند است.

حزب دموکراتیک رنتزی خواهان تشکیل ائتلافی بزرگ و چند حزبی شده است اما بیشتر احزاب با تشکیل چنین دولتی مخالف هستند.

ماتئو رنتزی پس از شکست در رفراندوم اصلاحات قانون اساسی در چهارم دسامبر استعفا کرد. هر نامزدی که بخواهد به عنوان نخست وزیر تایید گردد، به حمایت حزب او که در دو مجلس بیشتریت را دارد، نیازمند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 719

به "کوشش رهبر ایتالیا برای حل بحران دولت؛ احتمال انتصاب وزیر خارجه به عنوان نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش رهبر ایتالیا برای حل بحران دولت؛ احتمال انتصاب وزیر خارجه به عنوان نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید