تمدید تمهیدات بانک مرکزی برای مقابله با شیوع کرونا در سال 1400

به گزارش مجله سامی، با توجه به شرایط خاص بهداشتی و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سال 1400، اقدامات لازم برای تسهیل استفاده شهروندان از درگاه های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه های خودپرداز، از سوی بانک مرکزی به صورت موقت پیش بینی و به شبکه بانکی ابلاغ شد.

تمدید تمهیدات بانک مرکزی برای مقابله با شیوع کرونا در سال 1400

این اقدامات به توضیح زیر است:

1-سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدأ هر کارت به 100 میلیون ریال در هر روز افزایش می یابد. ذکر این نکته لازم است که میزان کارمزد انتقال وجه بیش از 30 میلیون ریال به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

-2 سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت به وسیله پرداخت سازها از 10 میلیون ریال به 30 میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت اجرا شده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوءاستفاده های احتاقتصادی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. ذکر این نکته لازم است که در صورت پیوستن بانک ها و پرداخت سازها به هاب فناوران اقتصادی این سقف می تواند تا مبلغ 50 میلیون ریال افزایش یابد.

3- امکان تمدید تاریخ انقضای کارت های بانکی بدون احتیاج به مراجعه حضوری مشتری تا انتها سال 1400 و به مدت یک سال بلامانع است. همچنین لازم است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع رسانی به مشتریان صورت گیرد.

4-سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به 20 میلیون ریال افزایش یابد.

5- لازم است فرآیندهای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب اصلاح گردد و مشتریان بتوانند تمام اقدامات لازم نظیر تکمیل فرم ها را به صورت غیرحضوری انجام دهند و پس از مراجعه حضوری صرفاً برای احراز هویت و با صرف حداقل زمان در کوتاه ترین زمان ممکن امور مربوط به انجام رسد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1538

به "تمدید تمهیدات بانک مرکزی برای مقابله با شیوع کرونا در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید تمهیدات بانک مرکزی برای مقابله با شیوع کرونا در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید