توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، افزایش امتیاز واحدهای عملی نسبت به واحد های نظری

به گزارش مجله سامی، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: آیین نامه ارتقاء و استخدام ویژه اعضای هیات علمی این دانشگاه در کمیسیون دائمی هیأت امنا بررسی و تایید شد.

توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، افزایش امتیاز واحدهای عملی نسبت به واحد های نظری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در راستای اجرای بندهای 64 و 65 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزشی کشور و با توجه به ماهیت این گونه آموزش ها، آیین نامه ارتقا و استخدامی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین و به منظور تصویب در دستور کار هیأت امنای دانشگاه قرار گرفت.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی­ و­حرفه­ ای، دانشگاهی توانمند در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر، شایسته و متناسب با نیاز جامعه است شرح داد: بی ­تردید نقش اعضای هیأت ­علمی در نیل به اهداف کلان و استراتژیک دانشگاه در خصوص تربیت نیروی ­انسانی ماهر بسیار اساسی و انکار ناپذیر است، لذا جهت ­دهی صحیح و اثربخش فعالیت های این عزیزان یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه است.

وی افزود: این مهم در گرو تدوین و وضع قوانین، ضوابط و دستورالعمل هایی است که اولاً متناسب محیط فعالیت اعضای هیأت ­علمی این دانشگاه بوده و ثانیاً تقویت کننده، تسهیل­گر و سرعت­ بخش حرکت به اهداف آموزش مهارتی باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: آیین ­نامه های موجود مرتبط با اعضای هیأت علمی صرفاً متناسب با فعالیت اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی سایر دانشگاه ها بوده و عموماً هماهنگی و تناسبی با نوع فعالیت اعضای هیات علمی این دانشگاه ندارد و اجرای آن برای اعضای هیات علمی این دانشگاه با مسائل زیادی همراه است. لذا دانشگاه از سال 1397 با کسب موافقت اولیه مرکز هیأت امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر آن شد تا بر اساس ظرفیت های قانونی و اختیارات هیأت امنا، با توجه به ماموریت ها و اهداف خود، آیین نامه استخدامی و ارتقای ویژه اعضای هیات علمی فنی و حرفه ای را تدوین کند.

صالحی عمران افزود: تدوین هر دو آیین نامه استخدامی و ارتقای اعضای هیات علمی در دو کارگروه مستقل، متشکل از برخی اعضای هیات امنا، متخصصان دانشگاهی و خبرگان حوزه صنعت و با همکاری نزدیک مرکز هیات های امنای وزارت عتف در بیش از 20 جلسه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت، که در نهایت با تصویب پیش نویس در کارگروه های مربوطه در دستور کار هیات امنای آینده دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، بازنگری در امتیاز بندی مقالات، روزآمدی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، افزایش امتیاز واحد های عملی نسبت به واحد های نظری، جابه جایی امتیاز مربوط به پروژه های تحصیلات تکمیلی و جایگزینی پروژه های کاردانی و کارشناسی با آن را ویژ گی های تدوین این آیین نامه ها برشمرد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: آیین نامه های جدید پس از تصویب در هیات امنا و پس از تایید در مراجع قانونی و ابلاغ توسط مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تاریخ ابلاغ قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1143

به "توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، افزایش امتیاز واحدهای عملی نسبت به واحد های نظری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه بیشتر به بحث اختراع، نوآوری و فناوری، افزایش امتیاز واحدهای عملی نسبت به واحد های نظری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید