جراحی مغز موفقیت آمیز ریحانه 9 ماهه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی جراحی مغز ریحانه، نوزاد 9 ماهه با تشخیص کرانیوسینوستوس (بسته شدن زود رس درزهای جمجمه) در بیمارستان امام رضا (ع) با موفقیت انجام شد.

جراحی مغز موفقیت آمیز ریحانه 9 ماهه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز

فلوشیپ جراحی مغز و ستون فقرات در این خصوص اظهار کرد: والدین این نوزاد با علائم رشد نامتوازن مغز به مرکز مراجعه نموده و بعد از تشخیص نوع بیماری، عمل جراحی انجام گرفت.

فیروزصالح پور با بیان این که با بسته شدن زود رس درزهای جمجمه، شکل سر نامتوازن شده و رشد غیرطبیعی را به دنبال دارد، گفت: شرایط عمومی ریحانه 9 ماهه خوب بوده و در هوشیاری کامل به سر می برد.

وی اضافه نمود: در طول 8 ساعت مدت زمان این عمل، ارتفاع جمجمه را کوتاه نموده و درزهای بسته مغز را گگردده شد سپس سخت شامه را نیز کوچک نموده و جمجمه را به جلو کشیدیم؛ کاسه چشم ها نیز به سمت جلو کشیده و در جای خود ثابت کردیم.

وی ادامه داد: بیماری کرانیوسینوستوس، یک نوع بیماری نادر به حساب می آید که درمان و عمل جراحی این نوع بیماری در تبریز میسر بوده و امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات تشخیصی درمانی به موقع در جهت تزریق امید به جامعه نقشی داشته باشیم.

صالح پور در مورد آخرین شرایط این نوزاد، گفت: ریحانه کوچولو در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و امیدواریم پس از چند روز ترخیص گردد و فرایند رشد طبیعی مغز و جمجمه را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فیروز صالح پور استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فلوشیپ جراحی مغز و ستون فقرات است که به طور متوسط ماهانه تعداد 50 مورد عمل جراحی مغز و ستون فقرات در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 792

به "جراحی مغز موفقیت آمیز ریحانه 9 ماهه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی مغز موفقیت آمیز ریحانه 9 ماهه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید