خبرنگاران بیانیه انتقادی کاخ سفید از صدای آمریکا بدلیل پخش تبلیغات چین

به گزارش مجله سامی، تهران- خبرنگاران- کاخ سفید با انتشار بیانیه ای رسمی، بنگاه سخن پراکنی دولتی صدای آمریکا را متهم کرد که بی چون و چرا تبلیغات چین در خصوص مهار بیماری کووید-19 را منتشر می نماید.

خبرنگاران بیانیه انتقادی کاخ سفید از صدای آمریکا بدلیل پخش تبلیغات چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش تارنمای رادیو همگانی ملی آمریکا، در این بیانیه که پنجشنبه گذشته(21 فروردین) منتشر شد، آمده است: صدای آمریکا بارها صدای دشمنان آمریکا بوده و نه شهروندان آن. روزنامه نگاران باید واقعیات را گزارش نمایند اما صدای آمریکا در عوض تبلیغات پکن را منتشر می نماید.

کاخ سفید از صدای آمریکا انتقاد نموده که در گزارش هایش، کوشش های چین برای مهار ویروس کرونا در ووهان را الگویی برای دیگر کشورها خوانده و بر آمار غیرقابل تائید دولت چین تکیه نموده بود.

به نوشته رادیوی همگانی ملی آمریکا، آمار یادشده با انتقاد مقام های دیگر کشورها، رسانه ها و از جمله روزنامه نگاران صدای آمریکا روبرو شده است.

آماندا بنت (Amanda Bennett) مدیر صدای آمریکا و دبیر پیشین روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری بلومبرگ در واکنش به این انتقاد، بر آزادی صدای آمریکا بر گزارش همه جوانب یک مسأله تاکید نمود.

صدای آمریکا تحت نظارت مدیر سازمان رسانه های جهانی آمریکاست که هیأت مدیره آن را رئیس جمهوری با موافقت سنا انتخاب می نماید و وزیر امور خارجه عضو دائمی هیأت مدیره آن است.

مایک پمپئو در جنجال اخیر سکوت نموده است.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 946

به "خبرنگاران بیانیه انتقادی کاخ سفید از صدای آمریکا بدلیل پخش تبلیغات چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیانیه انتقادی کاخ سفید از صدای آمریکا بدلیل پخش تبلیغات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید