خبرنگاران خرابکاری واشنگتن در برهم زدن صلح در آمریکای لاتین

به گزارش مجله سامی، تهران- خبرنگاران- وزارت امورخارجه کوبا سه شنبه شب آمریکا را به خرابکاری در اعلامیه آمریکای لاتین و کارائیب به عنوان منطقه صلح متهم کرد.

خبرنگاران خرابکاری واشنگتن در برهم زدن صلح در آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگاران از تارنمای رادیو هاوانا، برونو رودریگز وزیر امورخارجه کوبا با اشاره به امضای اعلامیه آمریکای لاتین و کارائیب به عنوان منطقه صلح در پیام توییتری نوشت: در سال 2014، همه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب اعلامیه منطقه صلح را امضاء کردند.

رودریگز اضافه نمود: دولت آمریکا این آرمان واقعی مردم ما را تخریب کرده است.

به نوشته تارنمای رادیو هاوانا، کوبا معتقد است که ایالات متحده با اقدامات خصمانه و مداخله گرانه خود بر کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی و ونزوئلا تعهد به صلح در منطقه را با تضعیف می کند.

هاوانا از سال 1962 (41-1340) هدف تحریم های آمریکا قرار داشته است و دولت ترامپ این تحریم ها را افزایش داده و همچنین بسیاری از توافقنامه های دست یافته در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را لغو یا تعلیق کرده است.

در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا روابط واشنگتن- هاوانا رو به بهبود قرار گرفت اما دونالد ترامپ بار دیگر شدیدترین تحریم ها را علیه هاوانا اعمال کرد.

بسیاری از نهادها و مقامات کشورهای جهان بارها از آمریکا خواسته اند تحریم ها علیه هاوانا را لغو کند اما واشنگتن توجهی به این درخواست ها نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1197

به "خبرنگاران خرابکاری واشنگتن در برهم زدن صلح در آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرابکاری واشنگتن در برهم زدن صلح در آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید