خبرنگاران دولت هند مراکز تبلیغاتی گروه های اسلامی را تعطیل کرد

به گزارش مجله سامی، تهران - خبرنگاران - به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری رویترز، مقامات دولت هند مراکز تبلیغات گروه های اسلامی این کشور را به بهانه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل و مهر و موم کرد.

خبرنگاران دولت هند مراکز تبلیغاتی گروه های اسلامی را تعطیل کرد

براساس این گزارش، مقامات هند امروز یکی از مراکز تبلیغات اسلامی دهلی نو متعلق به گروه جماعت تبلیغی این کشور را به بهانه اشاعه ویروس کرونا بسته و مهر و موم کردند.

این مرکز که یک ساختمان 5 طبقه است و در حالی امروز درهای آن به روی مسلمانان بسته شد که بیش از یک قرن به تبلیغ و گسترش اسلام در این کشور پرداخته است .

این موسسه اسلامی پیش از این دولت محلی را متهم نموده بود که به بهانه شیوع کرونا درحال پیشبرد اهداف نژادپرستانه خود علیه مسلمانان است، چرا که کمتر مشاهده شده که از اجتماعات مذهبی هندوها و یا دیگر آئین های مستقر در این کشور جلوگیری نموده باشد.

مقامات دهلی نو می گویند که این مرکز در بحبوحه اجرای قوانین قرنطینه با برگزاری مراسم مذهبی قوانین کشور را نقض نموده است به گونه ای که چندین نفر در مراکز مربوط به جماعت تبلیغی کرونا گرفته و 7 نفر نیز جان باخته اند.

پیشتر دولت هند بنای تاریخی تاج محل متعلق به مسلمانان را نیز به تعطیلی نموده بود. اقدامات دولت هند در حالی علیه مسلمانان این کشور جریان دارد که در پی خشونت های اخیر هندوها علیه مسلمانان ساکن پایتخت، خانواده تعداد زیادی از مسلمانان کشته شده در این خشونتها در جستجوی یافتن اجساد عزیزانشان هستند.

به اعتقاد تحلیلگران، احتمال می رود این اقدام دولت هند نیز موجب بروز ناآرامی های بیشتر در این کشور گردد که پیشتر بر اثر آن 53 نفر کشته و حدود 500 نفر نیز مجروح شده بودند.

بر اساس گزارش کمیته اقلیت های دهلی نو، این خشونت ها یک جانبه و برنامه ریزی شده بود و دارایی های مسلمانان بیشترین صدمه را دیده است .

یک مقام ارشد وزارت بهداشت دولت هند چندی پیش در گفت وگو با نشریه انگلیسی گاردین عنوان نموده بود که از 49 جسدی از تحولات خشونت بار در دهلی کشف شده بود، 35 نفر مسلمان بوده اند.

دولت هند تا امروز هزار و 251 مورد ابتلا به کرونا و 32 مرگ مربوط به این ویروس را گزارش نموده است. هند تا اواسط آوریل در قرنطینه کامل است.

یادآوری می گردد که رهبران مسلمان هند نیز با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور اول فروردین اعلام نموده بودند که نماز آدینه تا خاتمه ماه جاری برگزار نخواهد شد.

جماعت اهل حدیث در کشمیر نیز تصمیم گرفته تا برگزاری نماز جماعت در این منطقه را تا خاتمه ماه به تعویق بیاندازد.

رهبران اسلامی در شهرهای لاکنو و مومبای نیز اقدامات مشابه در این زمینه انجام داده اند.

مولانا کلبه جواد رهبر شیعه در شهر لاکنو گفت: نماز آدینه تا 31 ماه مارس در مسجد آصفی برگزار نخواهد شد.

وی همچنین از امامان سایر شهرها درخواست کرد تا برگزاری نماز آدینه را تا خاتمه ماه جاری متوقف نمایند.

خشونت ها در دهلی نو در ماه گذشته پس از آنکه معترضان به اصلاح قانون شهروندی هند اقدام به مسدود کردن خیابان در نزدیکی ایستگاه مترو جعفر آباد در شمال شرق دهلی نو کردند، شروع شد.

اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ 20 آذر (11 دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال 2015 میلادی وارد این کشور شده اند می توانند شهروندی این کشور را دریافت نمایند، اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 919

به "خبرنگاران دولت هند مراکز تبلیغاتی گروه های اسلامی را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت هند مراکز تبلیغاتی گروه های اسلامی را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید