خبرنگاران زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت است

به گزارش مجله سامی، زنجان - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت در سطح کشور است و با توجه به استقبال از کشت گیاهان دارویی این مهم توسعه می یابد.

خبرنگاران زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت است

جواد تاراسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: تغییر الگوی کشت در زنجان در دست اجرا است چرا که این طرح از سیاست های مهم جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در استان است.

وی گفت: با ایجاد این تغییر، کشت گیاهان دارویی کم آب توسعه می یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه تا به امروز هم اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، فراوری محصولات کشاورزی بر اساس احتیاج بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و شرایط آب وخاک در مناطق مختلف استان است.

تاراسی ادامه داد: گیاهان دارویی جزو گیاهان کم توقع و کم آب بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب نیز رشد می نماید.

به گفته وی، تا خاتمه سال گذشته توسعه 550 هکتاری گیاهان دارویی را در سطح استان زنجان داشتیم که از این میزان 185 هکتار فقط برای کشت گل محمدی بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته در این استان بیش از 315 تن انواع محصولات گیاهان دارویی فراوری شد.

تاراسی اظهار داشت: گل محمدی یکی از گیاهان دارویی مهم و پُرسود به شمار می رود.

وی تاکید نمود: بر همین اساس جهاد کشاورزی استان زنجان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می دهد و استقبال متقاضیان رای کشت آن نیز بسیار مطلوب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1097

به "خبرنگاران زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنجان جزو پنج استان برتر در تغییر الگوی کشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید