خبرنگاران واحدهای تولیدی باید به طور مستمر ضدعفونی شوند

به گزارش مجله سامی، قزوین - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: صاحبان واحدهای تولیدی مکلف هستند دستکش و ماسک برای کارگران خود تهیه نموده و فضای کارخانه ها را به صورت منظم و مستمر ضدعفونی نمایند.

خبرنگاران واحدهای تولیدی باید به طور مستمر ضدعفونی شوند

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: واحدهای فراوریی و صنعتی از معرفی کارگران به مراکز درمانی و بیمارستان ها برای دریافت گواهی سلامت به جد خودداری نمایند چون موجب تجمع در این مراکز شده و هزینه بالایی نیز به دنبال دارد.

این مسوول گفت: آنالیز ها و بازدیدهای ما حکایت دارد در فراوری ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده مسئله ای نداریم ولی باید کیفیت، قیمت و توزیع آنها را در دستور کار داشته باشیم که کمیته ای در این زمینه تشکیل شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان با 110 تیم، پایش و نظارت واحدهای صنفی کم خطر را برعهده دارند ولی نظارت بر بازار طی روزهای آینده از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم دادگستری استان دستور قضایی یا اختیار ویژه ای در این زمینه به تیم های نظارتی بدهد تا بتوان با واحدهای متخلف با سرعت و جدیت بیشتری برخورد کرد.

حبیبی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان به زودی نشستی با مجموع عوامل دخیل در بازار به ویژه اصناف پرمشتری و پرخطر برگزار خواهیم کرد و تذکرات بهداشتی لازم برای مقابله با کرونا به آنها داده خواهد شد.

وی اضافه کرد:از مدیران تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواهش داریم نحوه مشمولیت افراد و چگونی ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری را اطلاع رسانی نمایند چون متقاضیان آنها زیاد است و احتمالا سوالاتی در این زمینه داشته باشند.

حبیبی گفت: بیمه بیکاری رانندگان اتوبوس و تاکسی درون شهری را به ستاد ملی کرونا منعکس می کنیم تا تصمیم لازم در این زمینه گرفته گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 957

به "خبرنگاران واحدهای تولیدی باید به طور مستمر ضدعفونی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واحدهای تولیدی باید به طور مستمر ضدعفونی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید