خبرنگاران پیشنهاد مکرون برای معین نماینده تغییرات اقلیمی در سازمان ملل

به گزارش مجله سامی، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری فرانسه سه شنبه شب گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید معین یک نماینده ویژه برای امنیت آب و هوا به منظور هماهنگی با این شورا را مورد آنالیز قرار دهد.

خبرنگاران پیشنهاد مکرون برای معین نماینده تغییرات اقلیمی در سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران از رویترز، امانوئل مکرون در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص خطرات آب و هوا برای صلح و امنیت بین المللی گفت: مبارزه با تغییرات اقلیمی برای حفاظت از محیط زیست و صلح و امنیت است.

وی از شورای امنیت خواست که این موارد را به عنوان بخشی از ماموریت خود مد نظر قرار دهد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع تغییرات اقلیمی برگزار گردید، اضافه نمود: شرایط اضطراری آب و هوا مساله معین نماینده زمان ما است. دهه گذشته گرمترین دهه تاریخ (از نظر آب و هوایی) بشر بود.

وی ادامه داد: سطح دی اکسیدکربن در بالاترین سطح واقع شده است و آتش سوزی، طوفان ها، سیلاب ها و خشکسالی ها، ناشی از شرایط طبیعی جدید هستند. این شوک ها نه تنها به محیطی که به آن وابسته ایم آسیب می زند بلکه سیستم های سیاسی، مالی و اجتماعی ما را ضعیف می نمایند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه باید افزایش دمای کره زمین را تا خاتمه قرن به 1.5 درجه محدود کنیم، اضافه نمود: باید از مردم و جوامعی که تحت تأثیر اختلالات آب و هوایی قرار دارند محافظت کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبرنگاران پیشنهاد مکرون برای معین نماینده تغییرات اقلیمی در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشنهاد مکرون برای معین نماینده تغییرات اقلیمی در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید