خبرنگاران 725 عزادار اردبیلی خون اهدا کردند

به گزارش مجله سامی، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در تاسوعای حسینی 725 عزادار حسینی در اردبیل خون اهدا کردند.

خبرنگاران 725 عزادار اردبیلی خون اهدا کردند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتر شراره دژکام شب دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به دایر شدن عوامل این سازمان برای خونگیری از عزاداران از مشارکت مردم در یاری به تامین احتیاج خونی مراکز درمانی استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان نگهداشت گلبول قرمز متراکم یک ماه، پلاکت فرزیس بین سه تا پنج روز و پلاسما که در فراوری دارو برای بیماری های خاص بسیار مهم است در دمای منفی 40 درجه تا 2 سال قابل نگهداری است، اظهارداشت: فرایند اهدای خون باید به صورت مستمر و در طول سال ادامه داشته باشد.

دژکام همچنین خواهان مشارکت فعال شهفرایندان بهبود یافته بیماری کرونا در اهدای پلاسما شد و اضافه کرد: پلاسمادرمانی از راه های موثر درمان و بهبودی بیماران بدحال کرونایی محسوب می گردد و به همین منظور مشارکت بهبودیافتگان در اهدای پلاسما بسیار حیاتی است.

هر سه ثانیه ،یک بیمار به خون و فرآورده های آن احتیاج پیدا می نماید، از هر سه نفر یک نفر در طول زندگی به خون احتیاج پیدا می نماید و خون اھدایی که اندکی از خون موجود در بدن است می تواند جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1219

به "خبرنگاران 725 عزادار اردبیلی خون اهدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 725 عزادار اردبیلی خون اهدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید