خبرنگاران 75 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های بیابان زدایی و آبخیزداری دلگان هزینه شده است

به گزارش مجله سامی، زاهدان- خبرنگاران- فرماندار شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 75 میلیارد ریال اعتبار از سوی منابع طبیعی و از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه های مختلف از قبیل آبخیزداری، آبخوان داری و بیابان زدایی در سطح این شهرستان هزینه شده است.

خبرنگاران 75 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های بیابان زدایی و آبخیزداری دلگان هزینه شده است

مجتبی شجاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اجرای 2 هزار و 100 هکتار پروژه بیابان زدایی و 11 هزار مترمکعب پروژه آبخیزداری در شهرستان دلگان انجام شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اثر بخش بودن این اقدامات در تقویت پوشش گیاهی، کنترل سیل و فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی، اعلام کرد: امسال در بخش مقابله با بیابان زایی 600 هکتار نهالکاری و در بخش احداث هلالی آبگیر یکهزار و 500 هکتار عملیات اجرایی انجام شده است.

فرماندار دلگان توضیح داد: سال گذشته در حوزه توسعه اقدامات آموزشی ترویجی برای مجریان و بهره برداران منابع طبیعی 500 نفر آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه جنگل ها دارای فواید بسیاری هستند اضافه کرد: در بخش زراعت چوب 70 هکتار عملیات اجرایی در شهرستان دلگان انجام شده است.

شجاعی توضیح داد: طرح کاداستر و حدنگاری اراضی برای تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های سازمان جنگل ها و مراتع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1249

به "خبرنگاران 75 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های بیابان زدایی و آبخیزداری دلگان هزینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 75 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های بیابان زدایی و آبخیزداری دلگان هزینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید