خدمات بیمه ای تامین اجتماعی برای اقشار خاص فاقد بیمه خبرنگاران

به گزارش مجله سامی، سالاری از اختصاص بخشی از بودجه دولتی این مجموعه به افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند در قالب بیمه حمایتی سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

خدمات بیمه ای تامین اجتماعی برای اقشار خاص فاقد بیمه خبرنگاران

مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند در مواقع مورد نیاز یا تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و یا هزینه های درمانی آن ها در قالب بیمه تامین اجتماعی و از محل اعتبارات ویژه ای که دولت به این بخش اختصاص می دهد، پرداخت می شود.

وی در ادامه اضافه نمود: در مورد افرادی که فاقد بیمه حمایتی درمانی هستند، با حمایت دولت و منابع دولتی تحت پوشش قرار گرفته و حتی اگر در شرایط اضطراری و روی تخت بیمارستان باشند، از حمایت های لازم در دوران بیماری بهره مند می شوند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی شرح داد: بیمه تامین اجتماعی مبتنی بر رابطه کارگر و کارفرما است و طبق لیستی که از طرف کارفرماها صادر می شود، افراد تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار می گیرند.

نحوه حمایت از افراد فاقد بیمه با یکدیگر متفاوت است!

سالاری همچنین تاکید کرد: بیمه های حمایتی تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی برای افرادی که جزو اقشار خاص قرار می گیرند وجود دارد و با بیمه سلامت و شرایط آن متفاوت است.

وی یادآور شد: بیمه حمایتی اقشار خاص، گروههایی مثل رانندگان تاکسی، رانندگان کامیون و همچنین سایر رانندگان حمل و نقل بین شهری، قالیبافان، صیادان و کارگاه هایی که تا سقف 5 نفر را تحت پوشش دارند را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه نمود: بخشی از حق بیمه سهم کارفرما یا کل آن مبلغ از بخش اعتبار دولتی و توسط دولت به جای کارفرما پرداخت شود و مجموع این هزینه ها که در ابتدا توسط تامین اجتماعی پرداخت شده و بعدا دولت از محل اعتبارات خود، آن را به این سازمان پرداخت می کند، مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت را شامل می شوند.

سالاری شرح داد: درصد حمایت دولت از اقشار خاص فاقد پوشش بیمه با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از گروه های مذکور با توجه به شرایطی که دارند تحت حمایت پوشش بیمه اقشار خاص قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1580

به "خدمات بیمه ای تامین اجتماعی برای اقشار خاص فاقد بیمه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات بیمه ای تامین اجتماعی برای اقشار خاص فاقد بیمه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید