دبیرکل ناتو: تهدید مستقیمی از جانب روسیه و چین وجود ندارد

به گزارش مجله سامی، دبیر کل ناتو مدعی شد که علت عدم وجود هر نوع تهدید نظامی مستقیم از جانب روسیه و چین، اقدامات مناسب پیمان آتلانتیک است که طی 70 سال گذشته امنیت اروپا را تضمین نموده است.

دبیرکل ناتو: تهدید مستقیمی از جانب روسیه و چین وجود ندارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام نمود که تهدید مستقیمی از جانب روسیه و چین نمی بیند، ولی تأکید کرد که این مسئله در سایه اقدامات این سازمان تحقق یافته است.

استولتنبرگ در نشست روز دوشنبه کمیته مجلس اروپا درباره مسائل دفاعی و امنیتی گفت: از من سئوال می گردد که آیا خطری از جانب روسیه و چین ناتو را تهدید می نماید. در حال حاضر من هیچ تهدید نظامی یا دورنمای حمله نظامی از سوی این دو کشور به هر یک از کشورهای عضو ناتو نمی بینم. البته یکی از دلایل آن، موجودیت پیمان آتلانتیک شمالی است.

وی با اشاره به اینکه در صورت هر نوع حمله ای، همه کشورهای متحد در ناتو به آن واکنش نشان خواهند داد، اضافه کرد: اگر حمله ای رخ دهد، واکنش هماهنگ همه کشورهای عضو ناتو را در پی خواهد داشت و دقیقاً همین امر، یکی از دلایلی است که ما توانسته ایم صلح و امنیت در قاره اروپا را برای بیش از 70 سال حفظ کنیم.

دبیرکل ناتو هفته گذشته گفته بود که پیمان آتلانتیک شمالی میخواهد فعالیت خود در قطب شمال را به خاطر حضور نظامی روسیه در این منطقه افزایش دهد. وی در عین حال اعتراف نموده بود که روسیه و ناتو در عرصه قطب همکاری در سطح بالا دارند.

روسلان بلبیک نماینده دومای دولتی روسیه در واکنش به اظهارات شب گذشته ینس استولتنبرگ درباره عدم وجود تهدید مستقیم از جانب روسیه، یادآور شد: این سخنان به منزله هیچ چرخشی در مواضع بروکسل نیست. این دقیقاً ناتو بوده که طی 70 سال گذشته نقش تهاجمی را بازی نموده و اکنون سعی دارد چهره یک محافظ صلح به خود بگیرد. جالب است که آنها همیشه می گویند: تهدیداتی از جانب روسیه و چین وجود دارد و ناتو تنها از خود دفاع می نماید.

این نماینده دوما ادامه داد: این تنها توان بالقوه نظامی روسیه است که باعث بازدارندگی ناتو شده است. آنها دائماً فعالیت های نظامی خود در نزدیکی مرزهای ما را افزایش می دهند و بعد به دروغ، روسیه را یک تهدید می نامند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1568

به "دبیرکل ناتو: تهدید مستقیمی از جانب روسیه و چین وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ناتو: تهدید مستقیمی از جانب روسیه و چین وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید