درباره شهروندانمان با ظریف تبادل نظر کردم

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ماریس پینم وزیر خارجه استرالیا، با اشاره به گفتگوهایی که اخیرا با همتای ایرانی اش داشته، گفته کوشش ها برای آزادی سه شهروند این کشور که در ایران بازداشت شده اند ادامه دارد.

درباره شهروندانمان با ظریف تبادل نظر کردم

پین روز آدینه در سنای استرالیا خاطرنشان کرد که هفته گذشته در بنگلادش با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، درباره بازداشت سه شهروند استرالیایی در ایران مصاحبه نموده است.

وزیر خارجه استرالیا به جزئیات بیشتری از مفاد مصاحبههایش با وزیر خارجه ایران اشاره نکرد و فقط گفت: دولت کوشش هایی نموده است تا اطمینان یابد با آنها رفتاری عادلانه، انسانی و مطابق با هنجارهای بین المللی صورت می گیرد.

وزارت خارجه استرالیا چند روز پیش تایید کرد که دو تن از شهروندانش، زوجی به نام مارک فیرکین و جولی کینگ، در ایران بازداشت شده اند.

آن طور که از حساب های کاربری این دو نفر در شبکه های اجتماعی برمی آید آنها دو سال پیش راهی سفر دور جهان شده و گزارش ها و تصاویری از کشورهای مختلف را منتشر می کردند.

بنابر بعضی گزارش ها، این زوج به همراه دوستشان در حوالی جاجرود در اطراف تهران بازداشت شده اند.

رسانه های استرالیا فرد سومی را که بازداشت شده است یک شهروند بریتانیایی استرالیایی معرفی نموده اند اما دولت استرالیا واکنشی به این خبر نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 398

به "درباره شهروندانمان با ظریف تبادل نظر کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره شهروندانمان با ظریف تبادل نظر کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید