دلایل عدم واردات جو از عراق به رغم اعلام آمادگی این کشور

به گزارش مجله سامی، رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران گفت: نهاده جو دامی موجود در کشور عراق مربوط به دو سه سال پیش است، کیفیت خوبی ندارد و برای تغذیه دام کشور مناسب نیست.

دلایل عدم واردات جو از عراق به رغم اعلام آمادگی این کشور

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران، در پاسخ به اینکه چرا ایران به رغم اعلام آمادگی عراق نهاده جو از این کشور وارد ننموده است، گفت: نهاده جو دامی که در کشور عراق موجود است، کیفیت خوبی ندارد و برای تغذیه دام کشور مناسب نیست.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران اضافه کرد: اگر به هر عنوان واردات جو از این کشور صورت بگیرد، باید در مبادی ورودی و در زمان بارگیری در مبدا کاملا کنترل گردد و به تایید نمایندگان سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور برسد.

وی در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای بی کیفیت بودن محموله های جو در عراق دارید، گفت: انبار هایی که محصول جو در این کشور نگه داری شده روباز بوده و مربوط به 2 یا 3 سال گذشته است و عملیات نگهداری این نهاده توسط سازمان های مربوطه به خوبی صورت نگرفته و به همین دلیل کیفیت خود را از دست داده و در بعضی موارد نیز فاسد شده است.

قدیری در پاسخ به اینکه شرایط ذخایر جو در کشور چگونه است و به چه میزان واردات احتیاج داریم، گفت: از ابتدای سال تا به امروز 1.4 میلیون تن جو دامی به ارزش 345 میلیون دلار وارد کشور شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل 50٪ کاهش واردات داشتیم که به نظر می رسد سیاستگذار مالی باید تمام کوشش خود را جهت کمبود کشور به کار گیرد تا کشور تا اردیبهشت سال آینده که جو ایران برداشت می گردد، با بحران روبرو نگردد.

لازم به ذکر است جو دامی یک نهاده بسیار ضروری برای خوراک دام و طیور کشور است اخیرا بعضی مسئولان داخلی شرایط ذخیره آن را در کشور تا 14 روز اعلام نموده و تاکید نموده اند که حتما واردات جو باید تا آخر سال انجام گردد.

علا احمدالجبوری وزیر تجارت کشور عراق در ملاقات با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفته است: دولت عراق برای صادرات جو به ایران آمادگی دارد، تا موازنه تجاری بین دو کشور در این بخش بهتر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1488

به "دلایل عدم واردات جو از عراق به رغم اعلام آمادگی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل عدم واردات جو از عراق به رغم اعلام آمادگی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید