راهپیمایی اعتراضی لندنی ها پس از متهم شدن یک پلیس به قتل یک زن

به گزارش مجله سامی، چند ساعت پس از آنکه یک مامور پلیس لندن به اتهام قتل یک زن 33 ساله در دادگاه حاضر شد، پلیس با معترضان و عزادارانی که برای بزرگداشت این زن تجمع نموده بودند، درگیر شد.

راهپیمایی اعتراضی لندنی ها پس از متهم شدن یک پلیس به قتل یک زن

به نقل از خبرگزاری رویترز، ناپدید شدن سارا اورارد حین عزیمت به منزلش در عصر روز سوم مارس باعث شده بود تا موجی از اخطارها و هشدارها در فضای مجازی درباره خطرهای موجود درباره پیاده روی شبانه و تنها توسط زنان و نارضایتی از عملکرد پلیس برای رویارویی با این مساله ایجاد گردد.

وین کوزنز، افسر پلیس 48 ساله صبح روز شنبه در دادگاه حاضر شد و تنها هویتش را اظهار داشت. وی به ربودن و قتل سارا اورارد متهم است. این افسر پلیس در شب حادثه در شیفت کاری نبوده و محل گشت زنی او نیز در محل مفقود شدن قربانی نبوده است. قرار است جلسه اصلی این دادگاه روز سه شنبه برگزار گردد و وی در بازداشت می ماند.

اوایل روز شنبه مردم لندن با شمع و گل در منطقه ای که آخرین بار این زن جوان زنده دیده شده بود، گردهم آمدند. کیت، همسر نوه ملکه نیز در میان این افراد بود.

اما اواخر روز گذشته هزاران نفر که بیشترشان را زنان تشکیل می دادند در همان محل بار دیگر تجمع نموده و به فقدان امنیت وقتی که بیرون از منزل هستند، اعتراض کردند. بعضی از آنها شعار شرم بر شما باد خطاب به پلیس سردادند.

گروه های حاضر به دنبال برگزاری یک مراسم یادبود و شب زنده داری بودند اما پلیس متروپلیتن اظهار داشت که مردم نباید به دلیل پاندمی کرونا در این تجمع شرکت نمایند. رئیس پلیس متروپلیتن نیز گفت، هرگونه شب زنده داری غیرقانونی و ناامن است.

در حالیکه تنش ها بین پلیس و معترضان بیشتر می شد، ماموران چندین زن را از محل اجتماع دور کردند و روی زمین کشاندند.

پلیس متروپلیتن هم چنین اظهار داشت، چهار تن بابت نقض نظم عمومی و تخطی از قوانین و شرایط مربوط به محدودیت های کرونایی بازداشت شده اند.

صادق خان، شهردار لندن نیز گفت، واکنش پلیس نه مناسب بوده نه درست و اضافه کرد: از رئیس نیروهای پلیس متروپلیتن پاسخ می خواهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1574

به "راهپیمایی اعتراضی لندنی ها پس از متهم شدن یک پلیس به قتل یک زن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی اعتراضی لندنی ها پس از متهم شدن یک پلیس به قتل یک زن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید