رند پال: تا رفتار سعودی ها بهتر نشده، نباید به آنجا نیرو بفرستیم

به گزارش مجله سامی، یک سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا می گوید اعزام نیرو و سلاح به عربستان سعودی با مواضع او برای سرانجام دادن به جنگ های بی سرانجام خاورمیانه مغایرت دارد.

رند پال: تا رفتار سعودی ها بهتر نشده، نباید به آنجا نیرو بفرستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت سه روز از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعزام تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی به عربستان سعودی به منظور آنچه که تقویت توان دفاعی این کشور در برابر تهدیدات ایران خوانده شده است، رند پال سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت این تصمیم ترامپ با مواضع او در زمینه خاتمه دادن به حضور نظامی واشنگتن در منطقه غرب آسیا در تناقض است.

چاک تاد مجری برنامه در پیشگاه ملت شبکه ان بی سی در مصاحبه با رند پال سناتور جمهوری خواه کنگره، نظر او را درباره تصمیم دولت ترامپ برای اعزام سه هزار نیرو و تجهیزات نظامی تازه آمریکایی به عربستان سعودی جویا شده است.

این مجری رسانه آمریکایی در این مصاحبه سوال کرد: رئیس جمهور (دونالد ترامپ) طی همن هفته جاری بی سر و صدا، نظامیان بیشتری به عربستان سعودی فرستاده است و ادعا نموده که سعودی ها قرار است پول این نظامیان را پرداخت کند. آیا شما مسئله ای با این موضوع ندارید که انگار دارد با ارتش آمریکا مانند یک نیروی مزدور برای سعودی ها رفتار می گردد؟

پال که حامی سرسخت مواضع ترامپ برای خاتمه دادن به جنگ های بی خاتمه آمریکا در خاورمیانه است، در روزهای اخیر از تصمیم او برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به شدت دفاع نموده است، اما منتقد حمایت های تسلیحاتی واشنگتن از ریاض و ارسال نظامیان آمریکایی به عربستان سعودی بوده است.

نماینده جمهوری خواه مردم ایالت کنتاکی در سنای آمریکا که عضو کمیته روابط خارجی این مجلس هم هست، در مصاحبه با ان بی سی بار دیگر از تصمیم ترامپ درباره شمال سوریه دفاع کرد.

رند پال و چاک تاد (مجری آمریکایی)

رند پال به سوال مجری این شبکه درباره اینکه آیا او مسئله ای با رفتار با ارتش آمریکا به عنوان مزدور سعودی ها ندارد، اینطور جواب داد: نه من مشکل دارم و اگر من باشم تا زمانی که ما شاهد رفتار بهتر سعودی ها نباشیم، اعزام نظامیان و ارسال تسلیحات (آمریکا به عربستان سعودی) را متوقف خواهم کرد.

به نظر این قانونگذار آمریکایی، تسلیحات ما منحصرا متعلق به مردم آمریکا هستند و ما مادامی که شاهد تغییر رفتار سعودی ها نباشیم، نباید تسلیحاتمان را برای آنها بفرستیم.

سناتور ایالت کنتاکی با اشاره به مواضع ترامپ در زمینه کوشش هایش به منظور خاتمه دادن حضور نظامی آمریکا در جنگ های منطقه غرب آسیا اشاره نمود و گفت: این موضوع متناقض است که ما بگوییم ما قرار نیست در این جنگ های بی خاتمه و بی معنی حضور داشته باشیم و بعدش نظامیان و تسلیحاتمان را به عربستان سعودی بفرستیم.

پال اضافه کرد: یکی از چیزهایی که اسامه بن لادن (سرنموده القاعده) گفته بود انگیزه او (برای حملات تروریستی به آمریکا) بود، البته این حرف توجیه اقدامات او نیست و او به درستی به آنچه سزاوارش بود رسید (کشته شد)، اما او گفته بود که یک موضوع که به او انگیزه انجام این اقدامات را داده بود، حضور نظامیان آمریکایی در جایی بود که از نظر آنها سرزمین مقدسشان است. به نظر من حضور نظامیان (آمریکایی) در عربستان سعودی تبدیل به یک آهن ربا برای جهادگرایان دیوانه در سراسر دنیا و انگیزه بخشی به آنها برای حمله دوباره به آمریکا می گردد.

وزارت دفاع آمریکا آدینه نوزدهم مهرماه ضمن تایید خبر اعزام نیروهای اضافی به عربستان سعودی اظهار داشت که اعزام تجهیزات بیشتر به عربستان سعودی شامل سامانه های دفاعی نیز می گردد.

طبق اعلام پنتاگون، اعزام یا تمدید مأموریت 3 هزار نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار واقع شده است و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت نیز به این کشور ارسال خواهد شد. استقرار دو اسکادران جدید از جنگنده های این کشور در عربستان سعودی هم در دستور کار واشنگتن واقع شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سپس اظهار داشت که عربستان سعودی موافقت نموده هزینه هر کاری را که واشنگتن برای این کشور انجام می دهد را پرداخت کند. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 521

به "رند پال: تا رفتار سعودی ها بهتر نشده، نباید به آنجا نیرو بفرستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رند پال: تا رفتار سعودی ها بهتر نشده، نباید به آنجا نیرو بفرستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید