روند کاهش سهمیه پرسپولیس در تیم ملی، از یک به یک

به گزارش مجله سامی، پرسپولیس تا همین یکی دو سال پیش بیشتری بازیکن را در تیم ملی داشت، حالا با تنها یک سهمیه، معترض است به انتخاب های کی روش.

روند کاهش سهمیه پرسپولیس در تیم ملی، از یک به یک

به گزارش خبرنگاران ، روزی که برانکو به پرسپولیس آمد، این تیم تنها محمدرضا خانزاده را در تیم ملی داشت. وعده آن روزهای پروفسور این بود که دست کم 6 بازیکن پرسپولیس را به تیم ملی می فرستم. همین طور هم شد اما جدایی ستاره های قرمزپوش در دو سال اخیر، سهمیه تیم برانکو را دوباره به یک بازیکن رساند.

این اتفاق وادارمان می نماید برگردیم به بهار 1390 و نخستین روزهای حضور کی روش در تیم ملی. آن زمان پرسپولیس 6 سهمیه داشت: علیرضا حقیقی، محمد نصرتی، علی کریمی، مازیار زارع، مهرداد اولادی و هادی نوروزی. در لیگ دوازدهم با قرمزپوش شدن سیدجلال، حسین ماهینی و انصاری فرد تعداد ملی پوشان پرسپولیس بیشتر شد و این تیم در لیگ سیزدهم هم 4 - 5 تا سهمیه داشت، در لیگ چهاردهم اما تنها ملی پوشش محمدرضا خانزاده بود و بعد هم این رکورد به سوشا مکانی رسید.

برانکو اما همانطور که وعده داده بود، تعداد ملی پوشان پرسپولیس را چندین برابر کرد. به طوری که در دی 95، هفت بازیکن پرسپولیس با تیم ملی به اردوی دوبی رفتند: بیرانوند، رضاییان، سیدجلال، انصاری، امیری، طارمی و کامیابی نیا. تا پیش از جام جهانی 2018 هم وضع همین بود اما در نهایت فقط دو پرسپولیسی به روسیه رفتند: بیرانوند و امیری که نفر دوم دیگر برنگشت تا سهمیه پرسپولیس به یک بازیکن برسد و ستاره های این تیم هم که بهترین های دو سال اخیر فوتبال ایران بودند و هستند، پشت خط ماندند.

2 – 220

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 8 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 18

به "روند کاهش سهمیه پرسپولیس در تیم ملی، از یک به یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند کاهش سهمیه پرسپولیس در تیم ملی، از یک به یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید