رویترز: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی در اتریش

به گزارش مجله سامی، رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی بیان کرد: این هفته مذاکراتی دوجانبه میان مسکو و واشنگتن در خصوص امنیت فضایی برگزار خواهد شد.

رویترز: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی در اتریش

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارشپس از آنکه واشنگتن، مسکو را به انجام آزمایش یک سلاح فضایی ضدماهواره ای در هفته گذشته متهم کرد، یک مسئول آمریکایی شامگاه آدینه اظهار داشت واشنگتن و مسکو این هفته مذاکراتی دوجانبه در خصوص امنیت فضایی برگزار می نمایند.

براساس این گزارش از سال 2013 تا کنون این نخستین مذاکرات رسمی دوجانبه در این خصوص به شمار می رود.

کریستوفر فورد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین الملل و منع گسترش تسلیحات هسته ای در این رابطه اظهار کرد: واشنگتن امیدوار است استاندارد ها برای یک رفتار مسئولانه در فضا را ترویج کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت این مذاکرات دوشنبه در وین اتریش برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود با یادآوری این مطلب که فرماندهی فضایی آمریکا به تازگی اعلام نموده است شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد روسیه در تاریخ 15 ژوئیه یک سلاح فضایی ضد ماهواره ای را آزمایش نموده است، به خبرنگاران گفت: آمریکا بر این باور است که روسیه و چین فضا را به یک حوزه جنگی تبدیل نموده اند.

کریستوفر فورد اعلام نکرد چه کسی سرپرستی هیئت مذاکره نماینده آمریکایی در وین را بر عهده خواهد داشت و همچنین آیا در این نشست، پیمان در نظر گرفته شده برای جایگزینی پیمان جدید استارت در خصوص تسلیحات هسته ای مطرح خواهد شد یا نه.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1157

به "رویترز: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید