سودان: تحویل البشیر به دیوان کیفری بین المللی به نتایج مذاکرات صلح بستگی دارد

به گزارش مجله سامی، دادستان کل سودان در دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا تأکید کرد تحویل عمر البشیر به دیوان کیفری بین المللی در گرو نتایج مذاکرات صلح کنونی است.

سودان: تحویل البشیر به دیوان کیفری بین المللی به نتایج مذاکرات صلح بستگی دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه القدس العربی، تاج السر الحبر، دادستان کل سودان در دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا درباره امکان تحویل عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع این کشور گفت: این مسئله در گرو نتایج مذاکرات کنونی با طرف های دیگر از جمله قربانیان و خانواده هایشان و همچنین مسائل حقوقی است که باید بررسی شود.

دولت سودان درحال حاضر مذاکراتی با جنبش های مسلحانه و گروه های سیاسی در پنج محور دارد: دارفور، کردفان جنوبی، نیل آبی، شرق سودان، شمال سودان و مرکز سودان.

الحبر گفت: تحقیقات درخصوص جنایت های نظام البشیر در دارفور به خوبی درحال انجام است.

دارفور از سال 2003 شاهد نزاع مسلحانه میان نیروهای دولتی و شورشیان است که به کشته شدن 300 هزار تن و آواره شدن 2.5 میلیون تن دیگر منجر شد.

دیوان کیفری بین المللی سال های 2009 و 2010 دستور بازداشت البشیر را به دلیل جنایت علیه بشریت و کشتار جمعی در دارفور صادر کرد. البشیر بارها این اتهامات را رد کرده است.

هیئت کنگره آمریکا با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و اسما محمد عبدالله، وزیر خارجه و نصرالدین عبدالباری، وزیر دادگستری دیدار کرد.

حمدوک ریاست مرحله انتقالی را که 39 ماه طول خواهد کشید و طی آن انتخابات برگزار می شود برعهده دارد. طی این دوره ارتش و ائتلاف گروه های آزادی و تغییر قدرت را تقسیم می کنند. این ائتلاف رهبری اعتراضات مردمی علیه البشیر را برعهده داشت و فرماندهی ارتش را به برکناری وی مجبور کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 790

به "سودان: تحویل البشیر به دیوان کیفری بین المللی به نتایج مذاکرات صلح بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان: تحویل البشیر به دیوان کیفری بین المللی به نتایج مذاکرات صلح بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید