عدم شناسایی کرونا در سامانه های آب آشامیدنی

به گزارش مجله سامی، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که تا کنون کرونا ویروس در هیچ یک از سامانه های آب آشامیدنی شناسایی نشده است.

عدم شناسایی کرونا در سامانه های آب آشامیدنی

به گزارش خبرنگاران، دکتر احمد جنیدی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: مطابق با نتایج مطالعات موجود حداکثر زمان بقای کرونا ویروس در آب خام تصفیه نشده حداکثر 2 روز می باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه این ویروس در برابر مواد گندزدا حساس است، بنابراین، فرایندهای معمول در تصفیه خانه های آب آشامیدنی و گندزدایی آن که توسط ترکیبات کلر انجام می شود، به راحتی قادر به حذف این ویروس از آب شرب می باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: بررسی های اجرا شده نیز نشان می دهد که تا کنون کرونا ویروس در هیچ یک از سامانه های آب آشامیدنی شناسایی نشده است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه به هموطنان توصیه کرد: در صورت عدم دسترسی به منابع مطمئن آب شرب، با استفاده از روش های سالم سازی آب آشامیدنی از جمله جوشاندن (به مدت 3 دقیقه از زمان جوش) یا افزودن محلول کلر ذخیره 1 درصد به میزان 3 الی 7 قطره به یک لیتر آب، آن را سالم سازی کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1004

به "عدم شناسایی کرونا در سامانه های آب آشامیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم شناسایی کرونا در سامانه های آب آشامیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید