علاقه 23 درصد مردم روسیه به تزریق واکسن کرونا

به گزارش مجله سامی، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که روس ها تمایل چندانی برای زدن واکسن کرونا که روسیه تزریق آن را شروع نموده، ندارند.

علاقه 23 درصد مردم روسیه به تزریق واکسن کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری دولتی تاس روسیه روز دوشنبه یک نظرسنجی انجام گرفته توسط حزب حاکم روسیه واحد با عنوان حفظ سلامتی را منتشر کرد که براساس آن تنها 23 درصد مردم روسیه علاقه مند به تزریق واکسن کرونا هستند.

در این نظرسنجی سراسری که دفتر دمیتری مدودوف رهبر حزب روسیه واحد از روز 16 تا 23 سپتامبر (26 شهریور تا دوم مهرماه) در تمام مناطق روسیه انجام داد، 20 هزار نفر شرکت کردند و 73 درصد شرکت کنندگان در آن گفتند که برای واکسیناسیون کرونا آماده نیستند.

4 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی هم گفتند که به بیماری کرونا مبتلا شده و نیازی به واکسیناسیون ندارند.

در همین حال 23 درصد پرسش شوندگان گفتند که ترجیح می دهند با واکسن روسی کرونا واکسیناسیون شوند. برای 63 درصد دیگر کشور تولیدکننده واکسن اهمیتی ندارد و گفتند که تاثیر واکسن مهم است.

13 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که می خواهند با واکسن خارجی کرونا واکسیناسیون شوند.

در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون کرونا چگونه باید انجام گیرد، 93 درصد گفتند که واکسیناسیون باید داوطلبانه باشد و 7 درصد هم گفتند که به صورت اجباری واکسن زده گردد.

در روسیه تا به امروز دو واکسن ثبت شده است. واکسن نخست به نام اسپوتنیک5 به همه مناطق روسیه انتقال و توزیع شده و واکسیناسیون با آن شروع شده است و واکسن دوم به نام اپی واک کرونا که در مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک وکتور در نووسیبیرسک ساخته به تازگی توسط انستیتو فدرال ثبت مالکیت صنایع روسیه، ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، براساس بیانیه روز دوشنبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، در شبانه روز گذشته 10 هزار و 888 نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده یا آزمایش کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده که این تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا از 15 ماه می (26 اردیبهشت ماه) به این طرف بی سابقه بوده است.

براساس بیانیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، شمار افراد مبتلا به کرونا از شروع شیوع این بیماری در روسیه از مرز یک میلیون و 225 هزار نفر گذشت.

در شبانه روز اخیر در روسیه 117 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده اند. تا به امروز 21 هزار و475 نفر در روسیه بر اثر بیماری کووید 19 جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1285

به "علاقه 23 درصد مردم روسیه به تزریق واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه 23 درصد مردم روسیه به تزریق واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید