غربت پروتکل های بهداشتی در روزبازارهای اراک، آمار صعودی کرونا در بهمن ماه

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط روزبازارهای اراک بسیار بد است.

غربت پروتکل های بهداشتی در روزبازارهای اراک، آمار صعودی کرونا در بهمن ماه

دکتر علی علیمحمدی دوم اسفندماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با بیان اینکه در بهمن ماه در واقع موارد ابتلا، سرپایی، بستری و فوت ناشی از کرونا در استان افزایش داشته است، اظهار کرد: در شهرستان اراک 445 مورد مثبت دی ماه، به 1001 نفر در بهمن ماه رسید که 131 نفر در بیمارستان ها بستری شدند و آمار فوت نیز در بهمن ماه 24 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه 16 مورد مثبت دیماه تفرش، در بهمن ماه با رشد 4 برابری به 66 نفر رسید که خوشبختانه موارد فوتی گزارش نشده است، افزود: 25 مورد مثبت دی ماه خنداب در بهمن ماه به 37 نفر، 107 مورد مثبت شازند به 237 نفر، 35 نفر دی ماه کمیجان به 85 مورد مثبت در بهمن ماه، 67 نفر محلات به 167 نفر و 400 نفر ساوه نیز 459 نفر و 94 نفر مورد مثبت خمین با رشد 2 برابری به 185 نفر افزایش یافت و تنها در دو شهرستان فراهان و زرندیه فرایند، کاهشی بوده است، به طوری که 45 مورد مثبت دی ماه فراهان، در بهمن ماه به 43 نفر و 108 مورد مثبت زرندیه به 65 نفر در بهمن ماه تقلیل یافته است.

علیمحمدی در مورد شرایط ابتلا در هفته سوم و چهارم بهمن ماه بیان نمود: در هفته چهارم بهمن ماه تعداد موارد مثبت استان به 924 نفر رسیده که نسبت به هفته سوم با 705 مورد مثبت رشد 31 درصدی به ثبت رسیده است، همچنین در بازه زمانی مذکور 652 مورد سرپایی به 850 نفر رسید که حاکی از رشد 30 درصدی است.

وی افزود: 53 مورد بستری در هفته سوم بهمن ماه در هفته چهارم با رشد 40 درصدی به 74 نفر رسید و مواردی فوتی نیز از 11 نفر به 12 نفر رسیده است که حاکی از رشد 9 درصدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان نمود: از شانزدهم آذرماه تا کنون 21 هزار و 111 رپید تست در استان اجرا شده و 1724 مورد مثبت شناسایی شده است، از کل تست های اجرا شده 11 هزار و 283 مورد در دانشگاه علوم پزشکی اراک، 7129 تست در دانشکده علوم پزشکی ساوه و 2699 تست در دانشکده علوم پزشکی خمین انجام گرفته است.

وی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن مختلف استان بیان نمود: در شهرستان محلات، شرایط نانوایی ها نگران کننده است و در کنار آن باید به شرایط رستوران ها، سوپرمارکت ها و آرامستان ها رسیدگی گردد، در اراک شرایط پایانه های مسافرتی درون و برون شهری نامناسب است و در داروخانه ها، آرامستان، مطب و رستوران ها شاهد ازدحام جمعیت هستیم، همچنین روزبازارها بویژه روزبازار کوی هجرت روز گذشته شرایط بسیار بدی داشتند.

علیمحمدی افزود: در کمیجان شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت، سوپرمارکت ها و رستوران ها هستیم، در آشتیان صنایع شرایط مناسبی ندارند، در فراهان کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در صندلی های سوخت صورت می گیرد، در شازند دفاتر پیشخوان دولت، نانوایی ها و خواربار فروشی ها و رستوران ها نیازمند رسیدگی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با بیان اینکه در رستوران ها و دفاتر پیشخوان دولت خنداب رعایت پروتکل ها بهداشتی به خوبی انجام نمی گیرد، گفت: در تفرش صندلی های سوخت از حیث رعایت پروتکل ها شرایط بسیار بدی دارند و در دلیجان نیز شرایط آرامستان اصلا قابل قبول نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1548

به "غربت پروتکل های بهداشتی در روزبازارهای اراک، آمار صعودی کرونا در بهمن ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربت پروتکل های بهداشتی در روزبازارهای اراک، آمار صعودی کرونا در بهمن ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید