لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا شد

به گزارش مجله سامی، رئیس سابق صندوق بین المللی پول اولین رئیس زن بانک مرکزی اروپا شد.

لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

تسنیم به نقل از راشا تودی نوشت: کریستین لاگارد، رئیس سابق صندوق بین المللی پول اولین رئیس زن بانک مرکزی اروپا می گردد. مجلس اروپا او را بدون هیچ رقیبی برای این سمت انتخاب کرد.

لاگارد در روز سه شنبه 26 شهریورماه طی جلسه عمومی مجلس اروپا، با کسب394 رای موافق، 206 رای مخالف و 49 ممتنع انتخاب شد.

ولی همه از انتخاب او مسرور نبودند. اعضای مجلس اروپا با کنایه اشاره کردند این نتیجه تعجب آور نبوده چون هیچ رقیب دیگری برای او وجود نداشت. سایر اعضا اظهار داشتند که لاگارد حتی زحمت رفتن به جلسه را هم به خود نداده است.

قابل توجه است که مجلس اروپا تنها یک نظر غیر الزام آور می دهد که آیا شخصی برای این نقش مناسب است یا نه. انتصاب لاگارد به این سمت قرار است در اجلاس شورای اروپا که در اکتبر برگزار می گردد توسط رهبران اتحادیه اروپا رسمی گردد. این کار چند روز قبل از کناره گیری ماریو دراگی، رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا انجام می گردد.

اگر انتصاب لاگارد تایید گردد، دوره 8 ساله او به عنوان رئیس یکی از قدرتمندترین موسسات اقتصادی جهان در اول نوامبر شروع می گردد.

لاگارد، یک وکیل سابق، اولین زنی بود که از گروه جی7 به عنوان وزیر دارایی خدمت کرد و بعد اولین زنی شد که ریاست صندوق بین المللی پول را در 2011 بر عهده گرفت. وی پیشتر از ریاست صندوق بین المللی پول کناره گیری کرد تا بتواند نامزد سمت ریاست بانک مرکزی اروپا گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 407

به "لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید