مسکو: تجارت مواد مخدر افغانستان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است

به گزارش مجله سامی، معاون وزیر امور خارجه روسیه تجارت موادمخدر افغانستان را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانست و خواهان ایجاد ساز و کار موثری در سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با این تهدید شد.

مسکو: تجارت مواد مخدر افغانستان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، الکسی روگوف معاون وزیر خارجه روسیه در بخش چالش های جدید و تهدیدات این وزارتخانه گفت که تجارت مواد مخدر در افغانستان یکی از بدترین مسائل برای امنیت ملی روسیه است.

وی اضافه کرد: موادمخدر نسل جدید ما را تحت تاثیر قرار داده و زندگی صدها هزار نفر را خراب می نماید. موادمخدر سبب تغذیه تروریسم می گردد که بطور فزاینده ای در افغانستان فعال است و هدف آن رسیدن به کشورهای آسیای مرکزی می باشد.

به گزارش تاس، روگوف بطور ویژه به افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان اشاره نمود.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد که اخیراً ماده مخدر متاآمفتامین در افغانستان بطور انبوه فراوری می گردد و به دلیل ارزان تر بودن با استقبال مصرف کنندگان روبرو شده است.

در حالی که روسیه پیش از این نیز آمریکا و ناتو را به نقش داشتن در تجارت مواد مخدر متهم نموده است روگوف گفت که ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به آسیای مرکزی به قوت خود باقی است.

این مقام روس گفت: مواد مخدر نسل جوان ما را می کشد و سبب تقویت تروریسم می گردد، به این دلیل این معضل برای هم روسیه و نیز متحدان ما در آسیای مرکزی تهدید است. ما باید در این جلوگیری از گسترش این تهدید اقدامی قاطعانه انجام دهیم.

روگوف که در جلسه سازمان هماهنگی شانگهای سخن می گفت ابراز امیدواری کرد که در این سازمان ساز و کار موثری جهت مبارزه با مواد مخدر ایجاد گردد.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت سازمان هماهنگی شانگهای گفت که همه کشورهای عضو این سازمان تحت تاثیر قاچاق مواد مخدر در افغانستان قرار دارند و توضیح داد که از اینرو باید کوشش های موثری برای ایجاد مکانیسمی قوی برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر افغانستان انجام گردد.

روسیه در حالی قاچاق مواد مخدر از افغانستان را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند که پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تصریح نموده بود که آمریکا و ناتو از سربازان خود برای محافظت از کشت، فراوری و قاچاق هروئین از افغانستان به سایر کشورهای دنیا استفاده می نماید.

از سوی دیگر نیز آمارها گواهی می دهند که پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی میزان کشت خشخاش در این کشور سیر صعودی شگفت انگیزی داشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 623

به "مسکو: تجارت مواد مخدر افغانستان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تجارت مواد مخدر افغانستان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید