مقاومت عراق،آمریکا را رسما تهدید کرد؛خارج نشوید حمله می کنیم

به گزارش مجله سامی، ایسنا نوشت: گروه های مقاومت عراق، آمریکا را به حملات روزافزون برای وادار ساختن آنها به خروج از کشور تهدید کردند.

مقاومت عراق،آمریکا را رسما تهدید کرد؛خارج نشوید حمله می کنیم

به نقل از شفق نیوز، بخش هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه ای گفت: بعد از میانجی گری های متعددی که برخی از سیاست مداران عراقی انجام دادند، مقاومت چندین فرصت به دولت عراق داد که در حال مذاکره با طرف آمریکایی درخصوص سرنوشت نیروهای بیگانه است، اما دو دور مذاکره آنها - به ویژه نمایش مضحک دور دوم- بسیار بد و تأسف آور بود.

در این بیانیه آمده است: آنچه که کار را بدتر می کند، اظهارات مسئولان نظامی آمریکایی است که می گویند زمان بندی قریب الوقوعی برای عقب نشینی نیروهایشان وجود ندارد و این دولت عراق بوده که از آنها خواسته است که بمانند، دولت عراق نیز این اظهارات را تکذیب نمی کند که این امر ما را سوق می دهد که بگوییم این دولت راستگو نیست و شایسته و قادر به تحقق اراده مردم عراق جهت خارج ساختن نیروهای اشغالگر از خاک خود و حفظ حاکمیتشان و دفاع از قانون اساسی عراق نیست.

بخش هماهنگی گروه های مقاومت عراق گفت: نتیجه به بار آمده از دو دور مذاکره با طرف آمریکایی، کاملاً مردود است و صرفاً تلاشی برای تعلل ورزیدن بوده است به همین دلیل ما تاکید می کنیم که مردمان آزاده عراق حق دارند که حرف اول را بزنند که گفته آنها، ضامن اولویت تحقق منافع عراقی ها و امنیت آنها است.

بخش هماهنگی گروه های مقاومت در بیانیه خود گفت: ادامه حضور نیروهای اشغالگر با پایگاه هایشان در زمین و کنترشان بر آسمان، نقض مداوم قانون اساسی عراق است که این قانون اساسی به صراحت مانع این می گردد که به اراده میلیون ها عراقی بی احترامی گردد و مصوبه مجلس عراق به صورت آشکار نقض گردد. دولت آمریکا با مخالفت با خروج نیروهایش، این پیام آشکار را به ما فرستاده است که آنها جز زبان زور را نمی فهمند، به همین دلیل، مقاومت عراق بر آمادگی کامل خود برای انجام وظیفه شرعی، ملی و قانونی خود جهت تحقق این هدف تاکید می کند. عملیات جهادی مقاومت نه تنها ادامه دارد، بلکه رویکرد روزافزونی را علیه اشغالگر به خود خواهد گرفت تا آنها را در حالی که شکست خورده اند، مجبور به خروج کند، همانطور که در گذشته شکست خوردند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1713

به "مقاومت عراق،آمریکا را رسما تهدید کرد؛خارج نشوید حمله می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاومت عراق،آمریکا را رسما تهدید کرد؛خارج نشوید حمله می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید