مهلت 3 ماهه برای معین تکلیف محدوده های اکتشافی مشکل دار

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

مهلت 3 ماهه برای معین تکلیف محدوده های اکتشافی مشکل دار

به گزارش وزارت صمت، دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت 31 استان، اداره کل جنوب کرمان و نیز مناطق آزاد ماکو، ارس و قشم ابلاغ شد.

این دستورالعمل در 11 بند و 5 تبصره تدوین شده است و ضمانت حسن اجرای این دستورالعمل و پاسخگویی به نهادهای نظارتی تنها با روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها خواهد بود.

بر اساس بند یک این دستورالعمل، به دارندگان مجوز همه پهنه های اکتشافی واگذار شده، که مهلت ارائه گزارش نهایی آنها به اتمام رسیده است، از زمان ابلاغ این دستورالعمل، 3 ماه مهلت داده گردد تا در صورت تمایل، مختصات مناطق امیدبخش شناسایی شده را معرفی و نسبت به دریافت پروانه/ پروانه های اکتشاف مواد معدنی گروه 6 اقدام نمایند.

طبق بند 2 این دستورالعمل، به همه محدوده های مورد درخواست صدور پروانه اکتشاف - که به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند- اشاره شده تا وفق مقررات و با اطلاع رسانی کامل (به وسیله رسانه ها، جراید، پورتال، تابلوی اعلانات و ....) آزاد و امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر میسر گردد.

مهلت 3 ماهه برای واگذاری یا آزادسازی محدوده های اکتشافی مشکل دار

در بند 5 دستورالعمل مذکور آمده است: محدوده پروانه های اکتشافیِ لغو، ابطال یا سلب صلاحیت شده، با رعایت مقررات مربوطه، حداکثر طی مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل به وسیله مزایده عمومی به متقاضیان واگذار شده و چنانچه در مزایده متقاضی نداشت وفق مقررات و با اعلام قبلی (به وسیله رسانه ها، جراید، پورتال و ...)، نسبت به آزادسازی آنها اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1289

به "مهلت 3 ماهه برای معین تکلیف محدوده های اکتشافی مشکل دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 3 ماهه برای معین تکلیف محدوده های اکتشافی مشکل دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید