موج بازداشت ها در میانمار، تظاهرات علیه کودتا وارد دومین هفته شد

به گزارش مجله سامی، مقامات ارتش میانمار در توجیه کودتا ادعا می نمایند که درباره تخلف و تقلب در انتخابات تحقیقات لازم انجام نشد.

موج بازداشت ها در میانمار، تظاهرات علیه کودتا وارد دومین هفته شد

تظاهرات علیه کودتا در میانمار در حالی وارد دومین هفته خود شد که نشانه ای از نرمش نظامیان در مقابل معترضان دیده نمی گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، گروهی از مخالفان کودتای نظامیان علیه دولت تحت رهبری آنگ سان سوچی روز شنبه برای چندمین روز پیاپی در یانگون راهپیمایی کردند. شرکت نمایندگان در این تظاهرات در حالی به خیابان های یانگون رفتند که که تجمع های پنج نفره یا بیشتر ممنوع اعلام شده است.

معترضان به کودتای نظامیان در ماندالی، دومین شهر عظیم میانمار نیز روز شنبه تظاهرات کردند. رهبران ارتش میانمار روز اول فوریه (13 بهمن) با بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر اعضای دولت میانمار قدرت را در این کشور به دست گرفتند. آنها همچنین مانع از تشکیل جلسه مجلس جدید با حضور نمایندگان منتخب شدند.

مقامات میانمار همزمان با ادامه اعتراض ها در این کشور فرایند بازداشت شخصیت های سیاسی و فعالان مخالف کودتا را پی گرفته اند. بنا به اعلام انجمن مستقل یاری به زندانیان سیاسی در میانمار از زمان کودتای اخیر تا به امروز دستکم 326 نفر دستگیر شده اند که از این تعداد 303 نفر همچنان در بازداشت به سر می برند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز آدینه با صدور قطعنامه ای خواهان آزادی آنگ سان سوچی شده بود.

مقامات ارتش میانمار در توجیه کودتا علیه دولت تحت رهبری آنگ سان سوچی ادعا می نمایند که درباره تخلف و تقلب در فرایند برگزاری انتخابات مجلسی در این کشور تحقیقات لازم انجام نشد و آنها چاره ای جز دخالت در فرایند امور نداشتند. کمیسیون انتخابات میانمار اعلام نموده است که شواهدی مبنی بر تخلف و تقلب در فرایند برگزاری انتخابات ماه نوامبر در دست نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1514

به "موج بازداشت ها در میانمار، تظاهرات علیه کودتا وارد دومین هفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج بازداشت ها در میانمار، تظاهرات علیه کودتا وارد دومین هفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید