موزه مردم شناسی خلیج فارس میزبان کارگاه آموزشی سنجش و پایش در محیط های موزه ای

به گزارش مجله سامی، نخستین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - در راه موزه سبز در موزه مردم شناسی خلیج فارس هرمزگان یکی از موزه های منتخب در پروژه موزه سبز برگزار گردید.

موزه مردم شناسی خلیج فارس میزبان کارگاه آموزشی سنجش و پایش در محیط های موزه ای

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیژه هادیان مدیر پروژه موزه سبز و مدرس کارگاه با اعلام این خبر گفت: این کارگاه آموزشی توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثارفرهنگی -تارخی و همکاری ،حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و ...با حضور شرکت کنندگانی از این استان در موزه مردم شناسی خلیج فارس برگزار گردید.

او اضافه کرد: این کارگاه به منظور آشنایی و افزایش سطح دانش کارشناسان و مسئولین مرتبط در موزه ها برگزار گردید تا آگاهی آنها نسبت به اهمیت پایش و شیوه های مربوطه برای ارزیابی محیط های داخلی موزه ها افزایش یافته و به روز گردد.

به گفته او ، در این ارتباط علاوه بر معرفی انواع خطرات تهدید کننده طبیعی و انسان ساز پیرامون آثار همچون متغیرهای محیطی دما، رطوبت نسبی، نور، آلاینده ها، آفات و بلایای طبیعی به اثرات مخرب آنها پرداخته وروش های سنجش و کنترل هر یک از این عوامل بطور نظری و عملی معرفی گردید.

او با بیان اینکه مقایسه اقدامات حفاظتی پیشگیرانه با روش های مداخله گرانه یکی دیگر از مباحث این کارگاه آموزشی بود توضیح داد: در بخش دیگر این کارگاه و در راستای اهداف پژوهشی فاز دوم پروژه موزه سبز با همراهی مسئولان و شرکت کنندگان از این موزه بازدید و دزیمترهای مربوط به پایش محیطی در مکان های انتخاب شده نصب شد.

به گفته هادیان، در این کارگاه مسئولین موزه و شرکت کنندگان سوالات و چالش هایی که در این حوزه با آن روبرو هستند را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

موزه مردم شناسی خلیج فارس با توجه به موقعیت مکانی و اقلیمی آن یکی از موزه های منتخب در پروژه موزه سبز است که کار پایش با همکاری کارشناسان آن به مدت یکسال انجام و وضعیت نگهداری آثار در آن زیر نظر گرفته خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 125

به "موزه مردم شناسی خلیج فارس میزبان کارگاه آموزشی سنجش و پایش در محیط های موزه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مردم شناسی خلیج فارس میزبان کارگاه آموزشی سنجش و پایش در محیط های موزه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید