موضعگیری تلویحی نخست وزیر کانادا علیه فرمان ترامپ

به گزارش مجله سامی، نخست وزیر کانادا در چند توئیت، تلویحا علیه فرمان ضد مهاجرتی ترامپ موضع گیری کرد.

موضعگیری تلویحی نخست وزیر کانادا علیه فرمان ترامپ

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اندکی پس از صدور فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا، با گذاشتن چند یادداشت در توئیتر تلویحا علیه این دستور موضع گرفت.

او در این توئیت ها از آمادگی کشورش برای پذیرفتن افرادی که به گفته او از تعقیب قضایی، ترس و جنگ فرار می نمایند اطلاع داد و اضافه کرد: مردم کانادا مقدم پناهجویان را، بدون توجه به دین و باور آنها، گرامی می دارند. تنوع، قدرت ما است.

ترودو که پیش از این به خاطر اعطای پناهندگی به 40 هزار پناهجوی سوری در طی 13 ماه گذشته مورد تحسین بین المللی قرار گرفته بود عکسی از خود، در حالی که با یک کودک سوری در فرودگاهی در یکی از شهرهای کانادا درحال احوالپرسی است منتشر کرد.

جاستین ترودو با اینکه سیاستهایش در قطب مخالف دونالد ترامپ واقع شده است، تا پیش از این صحبتی در مخالفت با ترامپ بر زبان نیاورده و صرفا به گفتن اینکه کانادا و آمریکا از دوستی دیرینی برخوردار بوده و دارای ارتباطات عمیق مالی هستند بسنده نموده است. آمریکا مهترین شریک تجاری کانادا است.

کانادا میخواهد در سال 2017، 300 هزار مهاجر جدید بپذیرد که از آن میان، 40 هزار نفر پناهجو خواهند بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 862

به "موضعگیری تلویحی نخست وزیر کانادا علیه فرمان ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضعگیری تلویحی نخست وزیر کانادا علیه فرمان ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید