هشدار درباره نادیده دریافت کشورهای فقیر جهان در طرح واکسیناسیون سراسری

به گزارش مجله سامی، رئیس کمیته بین المللی نجات درباره نادیده دریافت کشورهای فقیر در طرح واکسیناسیون سراسری به کشورهای صنعتی جهان هشدار داده و بازگشت به زندگی نرمال را بدون واکسیناسیون بخش اعظمی از مردم جهان امکان پذیر ندانست.

هشدار درباره نادیده دریافت کشورهای فقیر جهان در طرح واکسیناسیون سراسری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید میلیبند، رئیس کمیته بین المللی نجات در نیویورک و وزیر امور خارجه سابق انگلیس در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ درباره مناقشات اخیر بین اتحادیه اروپا و شرکت های واکسن سازی از جمله آسترازنکا گفت: واقعا خشم دنیای زیادی در این باره وجود دارد که در کشورهای ثروتمندی که شمار بالای سفارشات واکسن را داشته اند چنین مناقشاتی وجود دارد. ایالات متحده آمریکا حدود 235 میلیون دوز بیشتر از واکسن مورد احتیاج خود را سفارش داده است. این در حالی است که در بخش های بزرگی از دنیا هیچ چشم اندازی برای دسترسی به واکسن در امسال میلادی وجود ندارد و احتمالا تازه سال آینده واکسن در اختیار آن ها قرار می گیرد. در این باره خشم زیادی وجود دارد. اتحادیه آفریقا حدود 230 میلیون دوز واکسن را خریداری نموده اما معلوم نیست کی آن را دریافت می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

میلیبند از شکل گیری یک ناسیونالیسم واکسن در کشورهای صنعتی سخن گفته و تاکید نمود: تا زمانی که بخش اعظم دنیا واکسینه نشوند بازگشت به زندگی نرمال میسر نخواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: من امید زیادی دارم که واکسن بازگشت به زندگی نرمال را میسر کند؛ اما یک زندگی نرمال واقعی وجود نخواهد داشت وقتی نیمی از دنیا خود را از بقیه جدا نمایند. کشورهای جی 20، جی 7 و دولت جدید آمریکا باید بدانند که در یک دنیا جدا شده هیچ زندگی نرمالی وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1495

به "هشدار درباره نادیده دریافت کشورهای فقیر جهان در طرح واکسیناسیون سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره نادیده دریافت کشورهای فقیر جهان در طرح واکسیناسیون سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید