واشنگتن پست: ترامپ می خواهد پومپئو از وزارت خارجه برود

به گزارش مجله سامی، روزنامه واشنگتن پست روز آدینه نوشت: دونالد ترامپ به تازگی مایک پومپئو را برای ترک وزارت امور خارجه آمریکا و حضور در انتخابات مجلس سنا تشویق نموده است.

واشنگتن پست: ترامپ می خواهد پومپئو از وزارت خارجه برود

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع نوشت:، اما پومپئو درخواست ترامپ برای حضور در انتخابات مجلس سنا را رد نموده است.

ترامپ در دو هفته گذشته در خصوص این موضوع با پومپئو در کاخ سفید صحبت نموده و به وی گفته شما قطعا می توانید کرسی را (در مجلس سنا) برای جمهوریخواستار حفظ کنید.

اصرار ترامپ برای انتقال پومپئو به مجلس سنا در حالی است که بعضی پیش بینی ها حکایت از آن دارد که جمهوریخواستار در انتخابات پاییز اکثریت و رجحان خود را در سنا از دست بدهند و حتی یک کرسی در این مجلس توسط پومپئو از ایالت کانزاس می تواند نقش کلیدی در بازی قدرت ایفا نماید.

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس سنا آمریکا در پاییز امسال، ترامپ به طور مرتب از میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا و سایر مشاوران سیاسی در خصوص بدتر شدن چشم انداز سیاسی جمهوریواهان در سنا گزارش دریافت می نماید.

جمهوریخواستار هم اکنون در سنا 53 کرسی و دموکرت ها 47 کرسی دارند.

جمهوری خواستار معتقدند اگر مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده در انتخابات سنا در ایالت کانزاس به نمایندگی از آن ها شرکت کند، قطعاً به پیروزی دست خواهد یافت؛ اما خودش می گوید در این انتخابات شرکت نمی نماید.

پومپئو نماینده کنگره بود و در دولت ترامپ پیش از قرار دریافت در صندلی وزارت خارجه، ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت.

مک دانل رهبر جمهوریخواستار در سنا بعد از آن که سال گذشته پت رابرتز سناتور همحزبی قصد خود را برای بازنشسته شدن خاطرنشان کرد، از پومپئو خواسته بود برای کسب کرسی مجلس سنا وارد میدان گردد تا بتوانند اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا را حفظ نمایند.

کابینه ترامپ همیشه با کناره گیری و یا برکناری اعضا روبرو بود به طوری که پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ترامپ نیز از کاخ سفید اخراج شد.

مایک پومپئو از آوریل 2018 میلادی (اردیبهشت 1397) بعنوان هفتادمین وزیرخارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ عهده دار این سمت شد.

وی پیش از این از 23 ژانویه 2017 (4 بهمن 1395) تا 26 آوریل 2018 میلادی (6 اردیبهشت 1397) رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود.

پومپئو بین سال های 2011 تا 2017 نماینده حوزه چهارم انتخابیه ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بود.

براساس قانون اساسی ایالات متحده، انتخابات مجلس سنای آمریکا هر دو سال یکبار برای انتخاب یک سوم سناتور های این مجلس برگزار می گردد. در واقع اعضای این مجلس به سه دسته یک (33 عضو)، دو (33 عضو) و سه (34 عضو) تقسیم بندی می شوند و هر دو سال انتخابات یک دسته برگزار می گردد. به این ترتیب هر سناتور برای یک دوره 6 ساله عضو سنا خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1023

به "واشنگتن پست: ترامپ می خواهد پومپئو از وزارت خارجه برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: ترامپ می خواهد پومپئو از وزارت خارجه برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید