واکنش انگلیس به خبر آزادسازی نفتکش ایرانی

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به بعضی اخبار پیرامون تکذیب آزادسازی نفتکش ایرانی، این موضوع را در حوزه صلاحیت مقامات جبل الطارق عنوان نمود.

واکنش انگلیس به خبر آزادسازی نفتکش ایرانی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس همچنین از هرگونه اظهار نظر درباره نفتکش توقیف شده ایرانی خودداری نموده و گفته است در این ارتباط نمی تواند اظهاراتی داشته باشد.

پیش از این بعضی منابع از تصمیم دولت جبل الطارق برای برطرف توقیف نفتکش ایرانی خبر داده بودند، اما این خبر از سوی مقامات جبل الطارق تکذیب شد.

تکذیب آزادسازی نفتکش ایرانی از سوی مقامات جبل الطارق در شرایطی اجرا شده که چند ساعت پیش از آن همین مقامات از کوشش برای کاهش تنش با ایران خبر داده بودند.

لازم به ذکر است نفتکش گریس 1 که از حدود 5 هفته پیش توسط نیروی دریایی انگلیس در آب های جبل الطارق توقیف شده است.بنا بر ادعای جبل الطارق،مقصد نفتکش مذکور حامل نفت خام ایران به سوی پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده است و به دلیل نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

مسئولان ایران ادعاهای جبل الطارق را رد و اعلام نموده اند توقیف این نفتکش به نوعی راهزنی دریایی و نقض برجام است و انگلیس باید سریعا این نفتکش و سرنشینان آن را آزاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 289

به "واکنش انگلیس به خبر آزادسازی نفتکش ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انگلیس به خبر آزادسازی نفتکش ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید