واکنش پنتاگون به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین

به گزارش مجله سامی، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) به برگزاری رزمایشی نظامی میان ایران، روسیه و چین در دریای عمان و شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که واشنگتن این رزمایش سه جانبه را زیر نظر دارد.

واکنش پنتاگون به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، شان رابرتسون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی سه جانبه میان ایران، روسیه و چین، که از امروز به مدت چهار روز در دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار می گردد، گفت: ایالات متحده از رزمایش دریایی، که قرار است میان روسیه، ایران و چین در دریای عمان برگزار گردد آگاه است و آن را زیر نظر خواهد داشت. ما به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه های بین المللی اطمینان حاصل گردد.

وو چیان سخنگوی وزارت دفاع چین، روز گذشته طی کنفرانسی خبری اظهار داشت، رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز آدینه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می گردد.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین تأکید کرد که هدف از این رزمایش تعمیق همکاری میان نیروهای دریایی سه کشور است و این رزمایش نشان می دهد که همکاری نظامی طبیعی میان نیروهای مسلح سه کشور وجود دارد که مطابق با قوانین و اقدامات بین المللی است و لزوما با اوضاع منطقه مرتبط نیست.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، توافق درباره این رزمایش دریایی در ماه ژوئیه امسال و در جریان رژه بزرگ دریایی در سنت پترزبورگ، که به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه با حضور فرماندهان نیروی دریایی سه کشور مذکور برگزار گردید، انجام شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 716

به "واکنش پنتاگون به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پنتاگون به رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید