مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، مجلس انگلیس سه شنبه شب با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور در تاریخ 12 دسامبر آینده (21 آذرماه) موافقت کرد.

مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت در انگلیس، پیش از این اعلام نموده بود که این حزب با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت می نماید.

هم زمان با موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت انگلیس برای خروج از این اتحادیه (برگزیت)، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور کوشش داشت که انتخابات زودهنگام را در اواسط ماه دسامبر و پیش از تعطیلات کریسمس برگزار کند.

آخرین کوشش جانسون برای دریافت رای مجلس، دیروز دوشنبه با عدم حضور حزب کارگر در رای گیری باخت و او امروز سه شنبه 29 اکتبر بار دیگر برگزاری انتخابات زودهنگام را به رای گذاشت.

انگلیس قرار بود تا روز پنج شنبه 31 اکتبر با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج گردد اما این اتحادیه خاطرنشان کرد که 27 عضو آن با تمدید مهلت بریتانیا به مدت سه ماه (تا آخر ژانویه) موافقت نموده اند.

تقریبا تمام کوشش های بوریس جانسون برای جلب رای مجلس در زمینه برگزیت و توافق با اتحادیه باخته و او می خواهد با برگزاری انتخابات وضعیت برگزیت در مجلس را از بن بست خارج کند.

او که بدون انتخابات عمومی و در پی کناره گیری ترزا می ، نخست وزیر قبلی، به قدرت رسید با برگزاری انتخابات به دنبال جلب حمایت عمومی از خود و سیاست هایش در ارتباط با برگزیت است.

جانسون با این وعده به رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا رسید که بدون اما و اگر این کشور را در مهلت معین شده قبلی (31 اکتبر) از اتحادیه خارج کند.

اما شکست های پیاپی او در جلب حمایت مجلس باعث شد او نتواند به این وعده عمل کند و با وجود مخالفتش با تمدید مهلت برگزیت، تن به خواسته اکثریت مجلس دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 480

به "مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید