پامپئو: به چین اجازه نمی دهیم مدل حکمرانی خودش را به جهان صادر کند

به گزارش مجله سامی، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) در پیامی در توئیتر نوشت که به پکن اجازه داده نمی گردد که مدل حکمرانی مستبدانه خود را به دنیا صادر کند.

پامپئو: به چین اجازه نمی دهیم مدل حکمرانی خودش را به جهان صادر کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیغامی در توئیتر بار دیگر به تکرار ادعاها درباره چین پرداخت.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: حزب کمونیست چین به دنبال اعمال قانون امنیت ملی خود در هنگ کنگ بر مردم سراسر دنیا است که تلاشی گسترده برای تضعیف حقوق بشر و آزادی های اساسی به شمار می آید.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این پیغام توئیتری خود نوشت: به پکن اجازه داده نمی گردد که مدل حکمرانی مستبدانه خود را به دنیا صادر کند.

پامپئو روز گذشته نیز در پیغام توئیتری دیگر به مداخله در امور داخلی چین و موضوع انتخابات هنگ کنگ پرداخت.

وی گفته بود: ما به شدت نگران بازداشت چهار دانشجو در هنگ کنگ تحت قانون امنیت ملی جدید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی حامی دموکراسی هستیم. پکن همچنان به نقض قول ها و تهی کردن خودمختاری هنگ کنگ می پردازد. (جزئیات بیشتر)

پامپئو طی هفته های اخیر خصومت و دشمنی خود علیه چین را بیش از پیش علنی نموده و اخیرا خواهان ایجاد ائتلاف بین المللی جدید برای مقابله با چین شده است.

پامپئو چند روز پیش طی سخنرانی در کتابخانه نیکسون در کالیفرنیا، گفت واشنگتن و متحدانش باید از روش های قاطعانه و خلاقانه تری برای فشار آوردن به حزب کمونیست چین جهت تغییر رفتار خود، استفاده نمایند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1171

به "پامپئو: به چین اجازه نمی دهیم مدل حکمرانی خودش را به جهان صادر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: به چین اجازه نمی دهیم مدل حکمرانی خودش را به جهان صادر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید